بیت کوین 100 هزاری با (بلک راک BLACKROCK)

امروز با کمپانی بزرگی روبرو هستیم که به تازگی در صندوق های ETF بیت کوین ورود کرده و جنجال های زیادی را با خود به همراه داشته است. در نتیجه به بررسی آن خواهیم پرداخت تا شما را نیز حیرت زده کنیم. پس در کنار ایران سیف پل باشید تا دیدگاهی متفاوت را برایتان به ارمغان بیاوریم. 

صندوق های قابل معامله یا همان ETF، مقاله ای بود که چندی پیش تیم ایران سیف پل در اختیار کاربران قرارداد که خوشبختانه بعد از اتمام مقاله، شاهد رشد چشمگیر ETF در آمریکا بودیم. اگر مقاله قبل را خوانده باشید؛ ما اشاره زیادی به کمپانی بزرگ بلک راک کرده و پیش بینی کردیم که این کمپانی، رشد ETF را افزایش خواهد داد و دقیقا در چند هفته قبل، این پیش بینی تحقق پیدا کرد. در حال حاضر مقاله ای را آماده کرده ایم که درباره کمپانی معروف بلک راک (BLACKROCK) در شاخه ETF، اطلاعات مفیدی را به ما اضافه خواهد کرد و بعد از اتمام مقاله دیدگاهی متفاوت نسبت به این کمپانی و آینده بیت کوین خواهید داشت.  

صندوق های ETF اسپات بیت کوین، رسما محبوب ترین ETF در تاریخ وال استریت هستند. امروزه ما نه تنها به صندوق های ETF بیت کوین دسترسی داریم؛ بلکه صندوق های ETF اتریوم نیز در سراسر جهان رو به افزایش است. در متن زیر کشور هایی که به این روند پیوسته اند را برایتان لیست کرده ایم: 
1-    ایالات متحده آمریکا
2-    سوئد
3-    کانادا
4-    سوئیس
5-    آلمان
6-    بزریل
7-    نیوجرسی 
8-    استرالیا
9-    هنگ کنگ
10-    مالزی
11-    برمودا
12-    گرنزی
13-    لیختن اشتاین

تمامی این صندوق ها و روند پیشرفت آنها به صورت نجومی بالا رفته است؛ به گزارش خبرگذاری اقتصادی آمریکا صندوق های ETF به شکل عجیبی در بازار شهرت یافته است که این موضوع از صاحبان دنیا نشعت میگیرد. 

صاحبان دنیا چه کسانی هستند؟ 

 

صاحبان دنیا اشخاص و شرکت هایی هستند که دولت ها در شرایط اضطرار از آن ها وام می گیرند؛ بله درست شنیدید، (وام می گیرند). به طرز عجیبی این اشخاص به وسیله قدرت مالی و نفوذ بالای سیاسی قادر به کنترل تمامی دنیا هستند؛ زیرا هر کشوری بدون داشتن اقتصادی درست و پشتوانه مالی از بین خواهد رفت؛ در نتیجه تمامی دولت مردان در سراسر دنیا به شرکت های بزرگ و اشخاصی که در این جایگاه مالی قرار دارند؛ نیازمند است. این خانواده ها که پشت پرده ی کمپانی های بزرگ فعالیت می کنند، قدرت مالی و سیاسی بالایی دارند. امروز قصد داریم به سراغ یکی از این کمپانی ها رفته و درباره آن به صورت مفصل بحث کنیم اما قبل از آن هر چیز این سوال مطرح می شود که: 

چه شرکت هایی به دولت ها وام می دهند؟ 

برترین کمپانی ای که با ورود خود تحولی عجیب را در ETF (ای تی اف) به راه انداخته است، یکی از غول های بزرگ سرمایه گذاری می باشد. BLACKROCK، شرکتی به وسعت دریا در آمریکا است که در خدمات مالی قدرت نفوذ زیادی دارد. این شرکت چند ملیتی با قدرت مالی باور نکردنی خود از بزرگترین شرکت های دنیا در بخش مدیریت سرمایه است.

88 درصد سهام ، 500 کمپانی برتر جهان در اختیار بلک راک و دو کمپانی مدیریت سرمایه دیگر است

بلک راک(BlackRock) یکی از بزرگترین و تأثیر گذارترین شرکت‌های مالی جهان است که نقش مهمی در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری جهان ایفا می کند به همین سبب تمامی متخصصان و فعالان بازار سرمایه، این شرکت را زیر نظر دارند تا از پروژه هایی که بر آن سرمایه گذاری می کند با خبر باشند. 

آیا می دانید چقدر پول در دنیا درحال گردش است؟ مبلغی شگفت انگیز که معادل 440 تریلیون دلار می باشد، این درحالی است که بودجه سالانه آمریکا 2 تریلیون دلار و بودجه سالانه ایران 40 میلیارد دلار است؛ شرکت بلک راک(BlackRock) مبلغی حدود 10 تریلیون دلار از ثروت جهانی را تحت کنترل دارد. در نتیجه قدرت مالی بسیار زیاد این شرکت قادر به توسعه یک کشور خواهد بود.
شرکت هایی از این قبیل حتی اگر به پروژه های ورشکست شده ورود پیدا کنند؛ قادرند پروژه را جزو 10 پروژه برتر در دنیا کنند. چرخه اقتصادی فقط یک نوع بازی پولی در بین مردم است، پس اگر این شرکت سهامدار شرکتی بشود؛ می تواند تمامی رقبا را حذف و از دایره اقتصادی پاک کند. 

در نتیجه وقتی تحقیق درباره یک طرح شروع می شود باید نسبت به تمامی سهامداران اطلاعات کسب کرد؛ صندوق های ETF بیت کوین یکی از آینده دار ترین پروژه هایی است که در دنیای کریپتو به اجرا در آمده که از نشانه های آن می توان به سرمایه گذاری کمپانی بلک راک (BLACKROCK)، اشاره نمود. 
تقاضای صندوق های ETF اسپات برای بیت کوین، چندین برابر بیشتر از استخراج ماینر ها است و در حال حاضر سرمایه ای حدود به 500 میلیون دلار به صورت خالص از طریق صندوق های سرمایه گذاری ETF به بازار تزریق شده است. توجه داشته باشیم که کمپانی بلک راک BLACKROCK به غیر از صندوق های ETF به 66200 عدد BTC، مسلط است.

سال تاسیس این شرکت به (1994) برمی گردد؛ دقیقا زمانی که بلک راک تصمیم گرفت از بانک نیویورک جدا شده و به صورت کاملا مستقل به کار خود ادامه دهد، امروز شاهد رشد چشمگیر این شرکت تا حدی هستیم که گاهی آمریکا از کمپانی بزرگ بلک راک (BLACKROCK) درخواست وام می کند. این شرکت از سال تأسیس خود تا به امروز توانسته است به یکی از 3 کمپانی ارزشمند و برتر سرمایه‌گذاری جهان تبدیل شود. بلک راک(BlackRock) یکی از شرکت های پیشگامان در زمینه مدیریت دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده می باشد. 

با ورود بلک راک، آینده بیت کوین چه خواهد شد؟ 

ورود بلک راک در طرح ETF نتیجه ورود سرمایه کلان و خرید سهامداران شرکت های معتبر است. بلک راک BLACKROCK، علامتی برای رشد بی سابقه بیت کوین خواهد بود؛ زیرا تمامی پروژه های دسته اول دنیا در زیر سایه بلک راک فعالیت می کنند و اگر بلک راک اراده کند می تواند هر شرکتی را از دایره اقتصادی حذف کند که این نیز نشان دهنده قدرت و نفوذ بالای این شرکت است. دست گرفتن صندوق های قابل معامله ETF، یکی دیگر از فعالیت هایی است که بلک راک BLACKROCK قصد انجام آن را دارد. با خرید حجم انبوهی از این صندوق ها خط و ربط های شرکت های دیگر در رابطه با بالا رفتن قیمت بیت کوین بیشتر شده است. بلک راک یکی از قویترین نهنگ های بازار بیت کوین است در نتیجه هیچگاه حاضر به ضرر در بازار نخواهد بود. همانگونه که بلک راک، سهامدار پروژه هایی مانند: اپل،ماکروسافت ، آمازون و ... می باشد. 
در اصل هر کجا که صحبت از 10 شرکت برتر در زمینه های مختلف می شود؛ بلک راک نیز آنجا وجود دارد که در واقع میشه نتیجه گرفت؛ با ورود (BLACKROCK) به پروژه های اقتصادی حتی می توانیم خودمان همانند شرکت های دیگری که منتظر عملکرد بلک راک هستند، ورود کنیم. این شرکت قبل از ورود به هر طرح یا پروژه ای، تمامی جوانب و بررسی های لازم را توسط تیم خود انجام می دهد و تنها زمانی قصد ورود به پروژه ای را می گیرد که سود خود را قطعی بداند. بلک راک BLACKROCK با ورود به هر ایده یا پروژه ای جدید به شکل معجزه آسایی موجب رشد و پیشرفت آن پروژه می شود و تمام بازار را در دست خود گرفته و با جابجا کردن عرضه و تقاضا شکل دیگری به بازار ارائه می کند. حالا با ورود بلک راک به دنیای بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟ 

آیا بلک راک BLACKROCK صاحب بیت کوین می شود؟ 


شاید بهتر باشد این را در مقاله ایران سیف پل نبینید اما بهتر است با واقعیت های دنیای کریپتو آشنا شویم. 

شرکت گری اسکیل(GrayScale) دارنده مقدار حدودی 30 هزار بیت کوین در سطح دنیا بود. شرکت گری اسکیل(GrayScale) در فعالیت های خود دارای قدرت بسیاری می باشد که همین موضوع نشان دهنده قدرت بالای مالی و اقتصادی این کمپانی است. زمانی که این شرکت تصمیم به خرید بیت کوین در حجم بالایی را گرفت؛ شرکت های خرده پا و بسیاری از جامعه کریپتو شروع به خرید بیت کوین کردند که در نتیجه قیمت بیت کوین صعودی شد و در ادامه به روند خود ادامه داد. 
چندی پیش درست قبل از تایید صندوق های ETF، قراری توسط شرکت بلک راک (BLACKROCK) با این شرکت انجام شد. اطلاعات این نشست توسط هیچیک از گزارشگر های خبری افشا نشد و در واقع به صورت کاملا محرمانه صورت گرفت اما صحبت درباره یک قرارداد بین این دو شرکت بود. چرا بلک راک BLACKROCK، جزئیات این نشست را گزارش نکرد؟

چیزی از ماجرا نگذشته بود که بلک راک شروع به خرید حجم بالایی از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) کرد و همزمان با خرید های کلان بلک راک BLACKROCK، شرکت سرمایه GrayScale شروع به فروش حجم قابل توجهی از بیت کوین های خود کرد در نتیجه دقیقا همانند همان زمانی که شرکت گری اسکیل شروع به خرید بیت کوین کرده بود و قیمت بالا رفت؛ تحلیلگران بازار پیش بینی کردند که قطعا خبری در راه است که گری اسکیل(GrayScale) شروع به فروش بیت کوین های خود کرده است. سلر های بازار وارد عمل شدند و با وجود خبر تحلیلگران بازار و اقدام فروش شرکت  گری اسکیل(GrayScale)، موج نزولی بیت کوین شروع به شکل گرفتن کرد اما کسی حواسش به بلک راک نبود،باید این نکته را در نظر بگیرید که دقیقا همزمان با ورود کمپانی بلک راک BLACKROCK به صندوق های قابل معامله ETF، خبر هایی حاکی از تایید شدن همین صندوق ها توسط آمریکا اعلام شد. دو دستگی در بین رهبران دنیای اقتصاد ایجاد شد. 
دسته ای از آن ها با علامت خرید بلک راک BLACKROCK به صندوق های ETF، حجوم آوردند که باعث شد محبوبیت این صندوق ها در وال استریت تاریخ ساز شود. دسته ای دیگر از این رهبران با فروش شرکت گری اسکیل، شروع به فروش بیت کوین های خود کردند و انتظار داشتند بیت کوین ریزشی بی ساقبه را تجربه کند. 
شوک در بازار ایجاد شد و پس از آرام شدن بیت کوین شاهد رنج زدن آن به مدتی طولانی بودیم که در نهایت قدرت بلک راک BLACKROCK به شرکت  گری اسکیل(GrayScale) غلبه کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در آستانه 52 هزار دلار است که قطعا شرکت گری اسکیل(GrayScale) تا به امروز حجم بسیار زیادی ضرر کرده است. 


سوال اصلی اینجاست که چرا شرکت گری اسکیل حاضر شد جای بیت کوین های خود را تقدیم شرکت بلک راک BLACKROCK کند؟

در جواب به این سوال باید گفت: شرکت گری اسکیل از نفوذ بالا و قدرت مالی بالایی برخوردار است اما در مقایسه با بلک راک BLACKROCK حرفی برای گفتن ندارد؛ می توان به این صورت گفت که اگر شرکت گری اسکیل کمپانی بلک راک BLACKROCK در این موضوع مخالف می کرد، شاید دیگر در سال آینده شرکتی به اسم گری اسکیل، وجود خارجی نداشت و کاملا از بین رفته بود. 

مقایسه قدرت کمپانی گری اسکیل و بلک راک


کمپانی بلک راک (BLACKROCK):
9.5 تریلیون دلار در مجموع
7.4 تریلیون دلار در ETF ها 
2.1 تریلیون دلار در سایر محصولات   
قدرت مالی: 
44 میلیارد دلار درآمد خالص در سال 2022 
16.7 میلیارد دلار سود خالص در سال 2022
294 میلیارد دلار سرمایه سهامداران
کمپانی (گری اسکیل):
دارایی ها: 
63.4 میلیارد دلار در مجموع 
62.4 میلیارد دلار در محصولات بیت کوین 
1 میلیارد دلار در سایر محصولات 
قدرت مالی: 
844 میلیون دلار درآمد خالص در سال 2022 
420 میلیون دلار سود خالص در سال 2022
1.3 میلیارد دلار سرمایه سهامداران 

آیا بیت کوین 100 هزار دلار خواهد شد؟ 


با گفته ها و نظریه هایی که در قبل مورد بررسی قرار دادیم؛ شاید بلک راک نتواند تمامی دارایی های بیت کوین را تحت اختیار بگیرید اما می تواند صندوق های قابل معامله ETF بیت کوین را تحت نظارت خود قرار دهد به گونه ای که قیمت گذاری فقط توسط این کمپانی انجام بپذیرد و تنها بخش کمی از بازار تحت اختیار عموم باشد که البته این خبر خوبی نخواهد بود. همینک با دلالی هایی که توسط این رهبران انجام شد. بلک راک BLACKROCK در منطقه 41 هزار دلار ورود رسمی خود را در بازار آغاز کرد. قبل از ورود بلک راک نیز صحبت از 100 هزار دلاری شدن بیت کوین، بود؛ چراکه در اردیبهشت سال 1402، شاهد هاوینگ و رشد صعودی بیت کوین خواهیم بود، چه برسد به آن که بلک راک نیز ورود کرده باشد و در همین بین خبر تایید تمامی صندوق های ETF توسط مقامات آمریکا تایید شود و حجم معامله چشم گیری را به خود اختصاص دهد. فروش تمامی ماینر ها جایگزین تقاضا برای صندوق های ETF بیت کوین خواهد بود که بررسی خوبی از تحلیل فاندامنتال است. از مبحث فاندامنتال که گذر کنیم؛ تکنیکالیست های بازار نیز به دو دسته تبدیل شده بودند؛ بخشی از آنها معتقد بودن بیت کوین به ناحیه هایی زیر 20 هزار تا ریزش می کند که در زمان فروش شرکت گری اسکیل(GrayScale) این خبر دنبال کنندگان بیشتری را داشت تا زمانی که بیت کوین رنج و در ادامه موج صعودی را شروع کرد. بخش دوم تحلیلگران تکنیکال بازار، معتقد بودند با شکست نواحی استاتیک، بیت کوین به سمت بالا موج صعودی را ادامه خواهد داد تا بالای ناحیه های 80 هزار دلار و با بررسی هایی که در نظر گرفتیم؛ تحلیل 100 هزار دلاری شدن بیت کوین بسیار نزدیک تر به واقعیت است و در حال حاضر، بیت کوین شروع به موجی صعودی کرده است و این موج مسیر خود را تا نواحی بالاتر ادامه خواهد داد.
تمامی این نور ها، روشنایی ای برای رشد نجومی بیت کوین است. هر روز شاهد معاملات با ارز های دیجیتال هستیم؛ رشد این ارز ها در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است. 
کمال همنشین در من اثر کرد وگرنه من همان خاکم که هستم؛ این جمله ای است که بار ها از زبان اشخاص فلسفی شنیده ایم و مثال آن در این مقاله نیز صدق می کند؛ زمانی که یک شرکت قدرتمند و بزرگ مشارکت در یک طرح را شروع می کند؛ دقیقا مصداق همین مثال است. ما به عنوان اولین و تنها نماینده رسمی کمپانی سیف پل در ایران جهت فروش کیف پول های سخت افزاری اس وان، بار ها ذکر کرده ایم که بررسی پروژه ها به تنهایی خود کافی نیست؛ بلکه باید در نظر داشت که چه شرکت هایی از یک طرح دفاع می کنند و قصد سرمایه گذاری در آن را می گیرند. حتی اگر ما سرمایه گذار و تحلیلگر خوبی نباشیم؛ می توانیم با تقلید از شرکت های بزرگ، رشد کرده و جذب ثروت کنیم. 

کلام آخر


با ورود کمپانی بزرگ بلک راک (BLACKROCK)، حجم نقدینگی ها در بیت کوین بالا رفته و تقاضا برای بیت کوین بیشتر خواهد شد؛ پس با در نظر گرفتن تقاضای زیاد برای بیت کوین، قطعا شاهد رشد چشمگیر این ارز  خواهیم بود. 
در نظر داشته باشیم که ورود کمپانی بلک راک، تنها یکی از نشانه های رشد بیت کوین است و بیت کوین دلایل زیاد تری برای سیر صعودی خود خواهد داشت. همانگونی که قبلا نیز در مقاله یارانه برایتان توضیحات یک سرمایه گذاری درست و خوب را داده ایم؛ این موقعیت نیز شبیه به همان می باشد. (مهم نیست چقدر پول در حساب خود دارید، اون چیزی که مهم است؛ جایی است که در آن برای پیشرفت پول، سرمایه گذاری می کنید). ممنونیم که با تیم تولید محتوای ایران سیف پل همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم؛ دیدگاهی متفاوت را به شما اضافه کرده باشیم.  

 




در این باره بیشتر بخوانید

روز شمار هاوینگ بیت کوین

ETF بیت کوین

یارانه میلیاردی بیت کوین