در حال حاضر ویلای 4 میلیون دلاری در شمال فلوریدا را مشاهده میکنید که با نور گیری وسیع و آب و هوای خود، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

 

 


این ویلا متعلق به یکی از بزرگترین سرمایه داران فلوریدا می باشد که به قیمت 4 میلیون دلار توسط او خریداری شده‌ است. درختکاری داخل و محیط بیرونی این ویلا کاری میکند تا احساس آرامش در جای جای این خانه در جریان باشد. درب ورودی پارکینگ، پوشیده شده از سنگ های مرمر است و پارکینگ آن شامل 6 ماشین به صورت آزادانه است.

معماری منحصر به فرد این ویلا توسط یکی از برترین معماران فلوریدا انجام شده است، البته که برای انجام این معماری، دستمزدی شیرین را می‌طلبد. سنگ به کار رفته در کف این واحد از گرانترین سرامیک های دنیا میباشد زیرا مقاومت این سنگ ها به مانند فولاد است. در ابتدای ورود با سالنی 524 متری روبرو خواهید بود که با حیاطی 600 متری همراه بوده و در حیاط آن استخری روباز تشکیل شده است. 

فضای سبز بسیار زیبا و درخت های نخل از دیگر زیبایی های این ویلا میباشد که به رسیدگی و باغبان نیازمند است. استخر روباز این واحد مجهز به آب گرم و تصفیه خودکار می باشد. همچنین می توانید برای پر کردن آب استخر از راه دور با این سیستم در ارتباط باشید و کافی است در اپلیکیشن این سیستم، دستور پر شدن آب را صادر کرده و حتی درجه حرارت آن را تعیین کنید.

در کناره های استخر، محیطی برای نشستن و یا آفتاب گرفتن فراهم شده است و در کناره ی دیگر، میز ناهارخوری را مشاهده میکنیم که برای صرف وعده های غذایی در فضای باز است.

  • استخر روباز یا داخل ساختمان: در بیرون از سالن استخری رو باز تعبیه شده است و برای مواقعی که بخواهید از استخر سرپوشیده استفاده کنید؛ یک استخر دیگر نیز در داخل سالن موجود است.
  • سینمای خصوصی: به غیر از تلویزیون 70 اینچی این ویلا، سینمای خصوصی که از مبل های تخت شو تشکیل است و میتوانید با سیستم سوتی سه بعدی هارتمن از دیدن فیلم در کنار خانواده خود لذت ببرید. 
  • سونا و جکوزی: در استخر سر پوشیده به جز امکانات استخر، سونا و جکوزی نیز برای شما تعبیه شده و اضافه بر آن یک اتاق مه دارد که مانند دستگاه بوخور، خاصیت درمانی دارد.
  • اتاق ورزش، میز بیلیارد: اتاق ورزش، شامل دستگاه های بدنسازی و کف پوشیده شده از فوم فشرده می باشد. همچنین میز اسنوکر استار ست مسابقاتی را در سالن خود جای داده است. سیستم‌های امنیتی قوی: تمام ویلا پوشیده شده است فنس های الکتریکی است که به هیچ یک از سارقان اجازه ورود نداده و با کوچک ترین لمس شروع به هشدار میکند.
  • سیستم تهویه هوای پیشرفته: این سیستم فقط در خانه های لوکس به کار رفته است که باعث میشود از پاک ترین هوای ممکن در خانه خود لذت ببرید.
  • تجهیزات کامل و لوکس آشپرخانه: کاور یخچال دوقلو و کابینت های بزرگ از دیگر ویژگی های این ویلای بینظیر است که با تجهیزات کاملی که در دسترس مالک قرار میگیرد؛ مالک را بی نیاز از هر تجهیزاتی میسازد مگر آن که مالک تصمیم بگیرد از هر وسیله ای دو عدد داشته باشد.
  • چندین سرویس بهداشتی اختصاصی: دو سرویس دستشویی و دو سرویس حمام با دکوراسیون مدرن و یک سرویس حمام و دستشویی که شامل جکوزی منحصر به فرد در یکی از اتاق های 20 متری می باشد.
  • آلاچیق و آب‌نما: استخر روباز مجهز به آب نما با دسترسی کنترل تغییر حالت مجهز شده و در کنار استخر دو آلاچیق برای اوقات فراغت، قرار داده شده است.
  • فضای سبز: درخت های نخل و گل کاری زیبای این ویلا رنگ و نقش زیبا تری را به آن داده است که چمن طبیعی را نیز شامل میشود که به یک باغبان نیازمند است
  • روف گاردن: روف گاردنی 150 متری که کف آن پوشیده شده از چمن مصنوعی است؛ آلاچین و مبلمان های راحتی برای پذیرایی از مهمان ها درست شده است که با گل آرایی و میز بار بینظیر، روف گاردنی بی مثل و مانند را تشکیل میدهد.

این ملک رویایی فقط و فقط با 45 هزار تومان!

بله شما با اولین یارانه خود می توانستید این خونه را خریداری کنید؛
درست شنیدید با اولین یارانه خودتان!

در تاریخ 1389 با تصویب طرح یارانه توسط شخص رئیس جمهور وقت، هر ماه سرپرست خانواده برای هر نفر از اعزای خانواده، مبلغ 45 هزار تومان را دریافت میکرد که همزمان قیمت بیت کوین، 3 سنت بود. یعنی با 45 هزار تومان میتوانستیم مقدار 143 واحد بیت کوین را خریداری کنیم که در حال حاضر ارزش 143 واحد بیت کوین معادل، 5.3 میلیون دلار است و این ویلا در فلوریدا با تمام اون ویژگی هایی که گفتیم؛ 4 میلیون دلار است. در نتیجه با ماه اول یارانه خود، میتوانستید هم این ویلا را خریداری کرده و هم مبلغ 1.3 میلیون دلار را سرمایه گذاری کنید یا یک دستگاه اتومبیل بوگاتی در پارکینگ شخصی خود داشته باشید.

 

 

اولین یارانه نقدی در ایران و بیت کوین

در آذرماه ۱۳۸۹ دولت ایران طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد و اولین مرحله از یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. این یارانه نقدی به مبلغ ۴۵ هزار تومان برای هر نفر بود. در آن زمان، بیت کوین هنوز ارز دیجیتالی شناخته‌شده‌ای نبود و قیمت آن بسیار پایین بود. در آذرماه ۱۳۸۹، قیمت دلار به صورت تقریبی ۱۰۶۰ تومان بوده و قیمت بیت کوین هم حدود ۰.۳ دلار بود. با یارانه نقدی در ایران، می‌شد حدود ۱۴۳ بیت کوین خریداری کرد. این عدد بسیار زیادی است و نشان می‌دهد که در آن زمان، بیت کوین ارزش زیادی نداشت. در سال‌های بعد، قیمت بیت کوین به سرعت افزایش یافت. در سال ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۲۰ هزار دلار رسید. در این صورت، با اولین یارانه نقدی در ایران در‌صورت خریداری بیت‌کوین، سرمایه شما در سال ۲۰۱۷ به مبلغی حدود سه میلیون دلار می‌رسید. این عدد بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد که اگر کسی در آن زمان بیت کوین خریداری می‌کرد، می‌توانست سود بسیار زیادی کسب کند. 

در سال‌های اخیر، قیمت بیت کوین دوباره کاهش یافته است. در حال حاضر، قیمت بیت کوین حدود ۳۷ هزار دلار است. در این صورت، اگه اولین یارانه نقدی در ایران را بیت کوین خریداری می‌کردید، حدود  ۵.۳۰۰.۰۰۰ دلار سرمایه داشتید. این عدد بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد که اگر کسی در آن زمان بیت کوین خریداری می‌کرد، می‌توانست سود زیادی کسب کند و زندگی خود را متحول کند.

 

 

علی‌ایحال، هدف این مطلب این بود تا اهمیت تصمیم‌گیری را برای خواننده روشن‌تر کرده باشد. هرچند در آن زمان خبری از کیف‌پول های سخت افزاری نبود، سیف‌پل وجود نداشت و کسی قادر به خرید کیف‌پول سخت‌افزاری S1 نبود؛ ولیکن با پیگیری به موقع و تصمیم‌ بر‌ آگاهی و سرمایه‌گذاری درست؛ هر اتفاقی می‌توانست رخ دهد. اما بد نیست چند کلمه‌ای در باب تصمیم‌گیری و تاثیرات آن در بازارهای مالی صحبت کنیم.

در باب‌ تصمیم‌گیری

امروزه به عنوان افرادی که در جوامعی متمدن زندگی می‌کنیم، روزانه با تصمیمات بی‌شماری روبرو هستیم. از کوچک‌ترین کارهایی که در ابتدای روز انجام می‌دهیم تا اقدامات بزرگی که با صرف مقداری وقت در تفکر آن دست به عمل می‌شویم؛ همگی تصمیماتی است که مداوم در حال انتخاب کردن آنها هستیم. شاید‌ اگر از قدرت ضمیر ناخودآگاه خود بیشتر می‌دانستیم؛ آن‌وقت رنج بی‌پایانی که همگی ما در طول روز با آن دست و‌ پنجه نرم می‌کنیم را زودتر در کنجی به حال خود رها می‌کردیم. شاید وقت آن رسیده تا به اعماق تاریک ذهن خود سفری کنیم و جوانب خوب و بد آن را روی سطح‌ خودآگاه ذهن بیاوریم. این پروسه به خودی خود شاید چندان خوشایند نباشد ولیکن نتیجه غایی ارزش این کنجکاوی را دارد. خیلی وقت‌ها برایتان پیش آمده که پس از انجام عملی، از کار خود متعجب گردید و احتمالا با خود بگویید همچین حرکتی به هیچ عنوان شبیه شناختی که از شخص خود دارم نبوده ا‌ست. اینجور مواقع، این ضمیر ناخودآگاه شماست که تصمیم‌گیری لحظه‌ای را انجام داده است.

در حالی که دسترسی به این بخش کشف‌نشده‌ی ذهن کار راحتی نیست و نیازمند تمرین‌های مرتبط و بخصوص خود می‌باشد، در پی کاهش درصد خطای تصمیمات و جلوگیری از حرکات هیجانی می‌توان با کسب آگاهی از حضور خود و حواسی جمع؛ به بهترین نحو ممکن تصمیماتی عقلانی بگیریم و از مرتکب خطاهای احتمالی نشویم. برای دستیابی به یک معامله سود ده، اکثر ما حاضریم ساعت‌های زیادی را پشت چارت بنشینیم و نظاره‌گر باشیم، چرا که اهمیت معامله‌ی خوب برای ما بیش از اهمیت رنج نظاره‌گر بودن است. برای ایجاد، نگهداری و بهبود معاملات حاضریم خود را درگیر کارهای ناخوشایند طولانی مدت کنیم، چرا که معتقدیم در نهایت به روندهایی که به آن ها احتیاج داریم نزدیک تر می شویم و احساس بهتری خواهیم داشت. گاهی نیز بدون ضمانت برخورداری از یک معامله بهتر، اکثر ما حاضریم لذت و خوش گذرانی خود را به تاخیر بیندازیم یا درد و رنجی را تحمل کنیم فقط به این امید که با ورود به این معامله، در آینده تحلیل‌های بهتر و رنج کم تری را تجربه کنیم اما تمام آنچه می توانیم از این معاملات دریافت کنیم و به خود اضافه کنیم اطلاعات است. این که با اطلاعات چگونه برخورد کنیم تصمیم شخص خود ما است. تمام رفتارهای کلی معمولا با فعل، آن هم به صورت مصدر یا اسم مصدر بیان و با مولفه‌ای که در هنگام بروز رفتار بیشتر قابل تشخیص است نامگذاری می شوند. برای مثال به جای استفاده از عبارت من ضرر کرده‌ام یا من سرمایه‌ام را از دست دادم، درست آن است که بگوییم: من ورود به این معامله را انتخاب کردم یا به شکلی صریح‌تر من ضرری که کردم را انتخاب کرده‌ام.

 

تصمیم گیری در بازار: سنگ بنای معامله‌گری موفق

 در دنیای پویا و همیشه در حال حرکت معامله‌گری، توانایی تصمیم گیری صحیح و به موقع سنگ بنای موفقیت است. تصمیم‌گیری مؤثر، معامله‌گران را قادر می‌سازد تا نوسانات بازار را هدایت کنند، در فرصت‌های درست سرمایه‌گذاری کنند و ریسک‌ها را به حداقل برسانند. این هنر تبدیل اطلاعات به عمل، هنر تبدیل تحلیل بازار به معاملات سودآور است. توانایی تصمیم گیری صحیح و به موقع، رگ حیات معاملات سود ده است. معامله گران با پرورش رویکردی منظم، شناخت تأثیر احساسات و اصلاح مستمر استراتژی های خود، می‌توانند پیچیدگی های بازار را طی کنند و به اهداف مالی خود دست یابند.  تصمیم گیری صرفاً یک مهارت نیست. یک طرز فکر است، راهی برای نزدیک شدن به بازار با یک ذهن روشن، یک استراتژی کاملاً تعریف شده و باوری تزلزل ناپذیر به توانایی فردی برای موفقیت.