در دنیای ارزهای دیجیتال، یکی از جدیدترین و پیچیده‌ترین روش‌های کلاهبرداری که با گستردگی زیاد در ایران در حال اجرا است، پروژه‌ای کلاه برداری به نام "کلور دیفای" است که اخیرا نام خود را به Web3 DEFI تغییر داده است. پروژه کلاهبرداری که در سکوت مراجع مختلف نظارتی و امنیتی در کشور در حال چپاول دارایی های هموطنان ما است ، این پروژه با استفاده از "قصابی خوک"، به طرز ماهرانه‌ای سرمایه‌گذاران ناآگاه را هدف قرار می دهد و سرمایه‌های دیجیتال آنان را به سرقت می برد. 


روش قصابی خوک چیست؟
در مرحله اول باید بدانیم روش قصابی خوک که روش مورد استفاده این پروژه است چیست؟
روش "قصابی خوک" (Pig Butchering) یک نوع کلاهبرداری سایبری است که ابتدا در چین رایج شد و سپس به کشورهای دیگر، از جمله ایران، راه یافت. این روش از مفهوم پرورش خوک برای کشتار الهام گرفته شده است. در این روش، کلاهبرداران با ایجاد یک ارتباط طولانی مدت و دوستانه با قربانی، اعتماد او را جلب کرده و سپس او را تشویق به سرمایه‌گذاری های بزرگ در یک پروژه کلاهبرداری می کنند. 
در ابتدا، کلاهبردار نقش یک دوست دلسوز را بازی می کند که به طور اتفاقی با قربانی آشنا شده و روزانه با او در ارتباط است.

این ارتباط به صورت مستمر و روزانه و معمولا در پیام رسان تلگرام و گاها واتساپ اتفاق می افتد بدین شکل که کلاه بردار موضوعات مختلفی رو مطرح می کند تا نظر قربانی رو جلب کند از جمله قصد سفر به ایران، ازدواج، نیاز به راهنمایی برای تجارت با ایران و . . . در نهایت او به قربانی کمک میکند تا در پروژه‌های کلاه برداری سرمایه‌گذاری کند و حتی برای اینکار با حوصله تمام مراحل نصب و استفاده از ابزارهای لازم مثل کیف پول های ارز دیجیتال و صرافی های ایرانی برای خرید ارز را آموزش می دهد.

کلاه بردار برای اطمینان خاطر ، در شروع پروسه به کیف پول قربانی مقدار اندکی ارز ترون و تتر واریز می کند، با اینکار بازدهی های کوچکیی از این سرمایه‌گذاری ها به قربانی نشان می دهد تا اعتماد بیشتری کسب کند.

پس از این‌که اعتماد قربانی به طور کامل جلب شد، کلاهبردار قربانی را به سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر ترغیب میکند. و روزانه به کیف پول قربانی معادل دارایی که در کیف پول موجود دارد پنج درصد الی ده درصد سود روزانه واریز میکند اما در نهایت، پس از دریافت سرمایه‌های بزرگ، کلاهبردار به طور ناگهانی تمام دارایی کیف پول قربانی رو خالی کرده و دسترسی وی را از دارایی قطع می کند ، اما کلاه برداران پروژه کلور دیفای قربانی را رها نمی کنند و اورا به پشتیبان پلتفرم ارجاع می دهند.

در روش قصابی خوک تا زمانی که امکان دریافت دارایی از قربانی وجود داشته باشد قربانی رها نمی شود بارها دیده شده در پروژه کلور دیفای به بهانه های مختلف و با امید های واهی چندیدن و چند مرتبه از کاربر کلاه برداری شده است. 


در این مرحله نیز پشتیبان که خود بخشی از پروژه کلاه برداری کلور دیفای است اعلام می کند که دارایی شما به دلیل پولشویی و یا نبود انرژی و یا نداشتن احراز هویت و . . .  به مدتی مسدود شده است و شما باید برای ادامه دریافت دارایی خود معادل 30 الی 40 درصد دارایی اصلی خود را به کیف پول انتقال دهید تا دارایی شما به کیف پول برگردد و پر واضح است هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد و کلاه برداران به دلایل مختلف دوباره و دوباره از قربانی درخواست دریافت وجه می کنند.

کلوردیفای بزرگترین کلاهبرداری تاریخی ارز دیجیتال در ایران؛ نهاد های نظارتی در خواب

مراحل کلاه برداری کلور دیفای از طریق روش قصابی 
قصابی خوک (Pig Butchering) از طریق تلگرام و یا واتساپ یکی از روش‌های کلاهبرداری پیچیده و نسبتاً جدیدی است که با مراحل زیر انجام می شود:

1.ارتباط اولیه و جلب اعتماد
   - شناسایی قربانی:
کلاهبرداران معمولاً در گروه‌های عمومی تلگرام یا از طریق پیام‌های خصوصی به سراغ افراد می روند. آن‌ها معمولا خود را به عنوان یک خانم نسبتا زیبا رو با اصلات آسیایی و موفق در زمینه سرمایه‌گذاری، مشاور مالی، معرفی کنند.
   - شروع ارتباط: کلاهبردار با پیام‌هایی دوستانه با سرمایه‌گذار شروع به برقراری ارتباط می کند. هدف این است که رابطه‌ای دوستانه و صمیمی با قربانی برقرار شود. این مرحله ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد تا اعتماد کافی ایجاد شود.کلاه برداران پروژه کلور دیفای معمولا با پروفایل یک خانم آسیایی چشم بادمی انگلیسی زبان که تمایل زیادی به آشنایی با فرهنگ ایران دارد با قربانی ارتباط برقرار می کند و با استفاده از حس دوستانه و مهمان دوستی ایرانیان این ارتباط را عمیق تر می کند البته نا گفته نماند که معمولا کاربران مورد سو استفاده قرار گرفته آقایانی هستند که درگیر وعده های یک زن آسیایی که قصد سفر به ایران دارد نیز می شوند

شناخت دقیق فرهنگ و آشنایی کامل با نقاط ضعف و قوت فرهنگی جامعه از اصول پایه روش کلاه برداری قصابی خوک (Pig Butchering) است که کلاه برداران پروژه کلور دیفای به خوبی از این مهم آگاه بودند و بطور کامل و دقیق از آن استفاده می کنند  

2.معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری
   - پیشنهاد اولیه سرمایه‌گذاری: پس از جلب اعتماد قربانی، کلاهبردار به تدریج صحبت از سرمایه‌گذاری را آغاز میکند. او ممکن است ادعا کند که در یک پروژه بسیار سودآور سرمایه‌گذاری کرده است و نتایج عالی به دست آورده است. در این مرحله، کلاهبردار اعلام می کند که در یک پروژه سوددهی روزانه شرکت می کند که روزانه سود پنج الی ده درصدی دریافت می کند او با ادعای این که این پروژه زیر نظر مستقیم بلاکچین ترون فعالیت می کند قربانی را نسبت به امنیت پرژه مجاب می کند و تا زمانی که شما در پروژه کلاه برداری شرکت نکنید هر روزه عکس های فیکی از سود برداشتی روزانه خود برای شما ارسال می کند و معمولاً ادعا میکند که این فرصت بسیار سودآور و کوتاه مدت است و ممکن است هر لحظه متوقف شود.

3. ایجاد احساس فوریت و ترغیب به سرمایه‌گذاری
   - فشار روانی: کلاهبردار معمولا قربانی را تحت فشار قرار می دهد که این فرصت محدود است و اگر سریع اقدام نکند، از دست خواهند رفت. این فشار روانی باعث میشود که قربانی بدون بررسی دقیق و بدون توجه به ریسک‌های احتمالی، به سرمایه‌گذاری اقدام کند.
   - پیشنهاد سرمایه‌گذاری کم‌خطر: در ابتدا، کلاهبردار از قربانی میخواهد که مبلغ کمی را سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری کوچک با وعده سود سریع و بازگشت سرمایه همراه است. هدف این است که قربانی احساس کند که این پروژه‌ها واقعاً سودآور هستند.

4. افزایش سرمایه‌گذاری
   - تشویق به سرمایه‌گذاری بیشتر: پس از موفقیت اولیه (دریافت روزانه سود پنج درصد که ساختگی است)، کلاهبردار قربانی را به سرمایه‌گذاری مبالغ بزرگ‌تر ترغیب می کند. 
   - نمایش سودهای جعلی: کلاهبرداران گاهی از وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارهای جعلی استفاده میکنند تا به قربانی نشان دهند که سرمایه‌گذاری هایش سودآور بوده است. این سودهای جعلی باعث میشود که قربانی اعتماد بیشتری به کلاهبردار پیدا کند و مبالغ بیشتری سرمایه‌گذاری کند.

5.دعوت از دوستان
اینجاست که کلور دیفای تبدیل به یک پروژه هرمی می شود
کلاه برداران پروژه کلور دیفای از قربانی های خود می خواهند که این پلتفرم را به دوستان خود معرفی کنند و پنج درصد سود از کل سرمایه دوستان خود را نیز دریافت کنند

طمع و تنها طمع باعث می شود قربانی چشم خود را برروی این حقیقت ببندد که چطور این مقدار سود بصورت روزانه به کاربر داده می شود ؟

6.روز موعود
بعد از طی شدن مراحل بالا کلاه برداران پروژه کلور دیفای به یک باره، دارایی موجود در ولت قربانی و تمام زیر مجموعه های وی را یک جا خارج می کنند، کلاه بردار معرفی کننده در تلگرام خود را در این خصوص بی اطلاع نشان می دهد و اعلام می کند که از طریق پشتیبان تلگرامی پروژه پیگیری این موضوع باشید 

لازم به ذکر است کمپانی سیف پل هیچ گونه پشتیبانی در شبکه های اجتماعی ندارد و به هر شکل و یا هر بهانه و دلیلی کسی که در  شبکه های اجتماعی از سوی پشتیبانی کمپانی سیف پل به شما پیام داد قطعا کلاه بردار است

7.مرحله دوم کلاه برداری
پشتیبان پروژه کلاه برداری کلور دیفای وارد می شود 

پشتیان در این مرحله اعلام می کند دارایی شما به دلیل نبود انرژی کافی، تحریم های بین المللی ، دستور قاضی فدرال رزرو ، تصمیم رییس بانک جی پی مورگان و ..... مسدود شده و شما باید معادل چهل در صد از مبلغ دارایی خود را به کیف پولتان واریز کنید تا مبلغ اصلی به حساب شما بازگرداننده شود، شاید این مطالب برای شما بسیار خنده دار و ساده لوحانه به نظر بیاد اما تعداد زیادی از کاربران دوباره فریب خورده و این مبلغ را به حسابشان واریز می کنند و بعد از مدتی از حسابشان خارج می شود در این حالت پشتیبان اعلام میکند مبلغ دقیق نبوده و باید دوباره واریز کنید و این لوپ تا زمانی که قربانی حاضر شود در این چرخه کلاه برداری باشد تکرار می شود 
   

7.مواجه با واقعیت
قربانی نهایتا در یک جایی ، زمانی متوجه می شود که به دام افتاده است. در این مرحله، قربانی با حالتی از یاس و ناامیدی رو برو می شود که این امر در کنار ضرر مالی و اعتباری، باعث آسیب های ذهنی و روانی بسیاری نیز می شود

آدرس سایت رسمی کمپانی سیف پل  www.safepal.com

 

چهره جدید

با پیگیری های صورت گرفته توسط تیم ایران سیف پل از طریق مراجع قانونی و کمپانی سیف پل تا به حال چندین آدرس از این پروژه در اکسپلور کیف پول سیف پل مسدود شده است؛ با این حال آنها همچنان در حال تغییر آدرس خود هستند و در آخرین ورژن خود تغییرات کلی در آدرس و نام پروژه از کلوردیفای به Web3DEFI به چشم میخورد. همچین طراحی کلی این پروژه کلاهبرداری کاملا تغییر کرده تا با چهره جدید به فعالیت مجرمانه خود ادامه دهند. 

 

 

چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟
1. بی توجهی به پیامک های ناشناس: هر روز شاهد پیام های گوناگون از افراد کلاهبردار هستیم که به روش های مختلف و به صورت ناشناس در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، واتساپ و یا تلگرام ...، شروع به پیام دادن به کاربران می کنند. این افراد با پیامک های ناشناس، اقدام به معرفی پلتفرم های کلاهبرداری کرده و یا در بعضی موارد لینک های ارسال شده توسط پیام های ارسالی، آلوده بوده و باعث دسترسی به تمام و یا بخش هایی از موبایل کاربران خواهد شد. پس در نتیجه به هیچکدام از پیام های ناشناس جواب نداده و در صورت مشاهده، سریعا اقدام به حذف پیام کنید. 
2.  تحقیق درباره پروژه: قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای باید درباره آن تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهید تا دارایی خود را گرفتار تله های کلاهبرداری نکنید. تشخیص تفاوت یک پلتفرم کلاهبرداری و یک پلتفرم دارای اعتبار امری تخصصی تلقی می شود؛ برای حفاظت از دارایی خود و کاهش میزان ریسک می توانید این کار را به کارشناسان مختصص در این زمینه بسپارید؛

مشاوران تیم ایران سیف پل اینجا هستند تا درباره هر پروژه ای که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید، تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهند که با خیالی راحت و آسوده نسبت به سرمایه گذاری خود اقدام نمایید. 

مشاوره پایه     مشاوره تخصصی  با واحد فنی مجموعه ایران سیف پل، نماینده رسمی کمپانی سیف پل در ایران

3.  سود های غیر واقعی: اگر سود پروژه های کلاهبرداری را بررسی کنیم متوجه می شویم که در ماه اول سرمایه گذاری، میزان پولی را که در ابتدا واریز کرده بودیم به عنوان سود به ما خواهند داد، چطور امکان دارد یک پروژه انقدر سود آور باشد که بتواند در ماه اول اصل پول تمامی سرمایه گذاران را به آن ها برگرداند ؟

حتی استخراج طلا نیز با کلی هزینه و زحمت روبرو است. در نتیجه با کمی تحلیل و بررسی در بیشتر مواقع متوجه کلاهبرداری اینگونه پروژه ها خواهیم شد. تنها کاری که باید بکنید این است که به سود های بزرگ و غیر واقعی اعتماد نکنید. این ترفند کلاهبرداران برای افرادی است که در زندگی خود طمع کار هستند و منطقی به موضوعات نگاه نمی کنند. 
4.  گزارش به کارشناس: اگر با چنین مواردی روبه‌رو شدید، سریعا با کارشناسان ما در میان بگذارید و موضوع را شرح دهید. 
 

چگونه از خود محافظت کنیم؟

1. عدم اعتماد به ارتباط از طریق پیامرسان: تنها پل ارتباطی کاربران با پروژه های کلاهبرداری از طریق پیامرسان است، در نتیجه کلاه بردار خود را از قبل آماده تمامی سوالات شما کرده است تا بتواند شما را به هر صورتی که امکان پذیر است، به سمت پروژه سوق دهد. درنتیجه اشتباه ترین کار پرسیدن شرح حال پروژه یا هر سوالی دیگر از پیام رسان است. کاربران به هرشکل که سوال بپرسند در نهایت پیام رسان از پروژه حمایت کرده و سعی در تغییر دیدگاه کاربران دارد. کاربران می بایست سوالات و بررسی های خود را با یک متخصص در میان بگذارند تا بتوانند به صورت اصولی و دقیق پروژه را بررسی کنند. به طور کل به هیچ وجه نباید به توصیه‌های سرمایه‌گذاری که از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها دریافت می‌کنید، بدون تحقیق و بررسی دقیق اعتماد کنید.  

2.  توصیه شبکه های مجازی: امروزه شاهد تبلیغ بسیاری از کلاهبرداران توسط بلاگر های معروف و پیج های بیزینسی هستیم، هر پیچ یا شخصی شامل قیمتی است که می توان آن را خریداری کرد در نتیجه بلاگر ها و پیج های فضای سوشال مدیا با گرفتن پول از پروژه های کلاهبرداری، آنها را حمایت خواهند کرد. تبلیغ و حمایت شبکه های اجتماعی از کلاهبرداران، هیچگونه اعتباری را به پروژه های کلاهبرداری نمی دهد؛ زیرا اعتبار یک پروژه به تحلیل های اصولی و دقیق درباره بخش های آن، تحلیل نحوه کار ،اعضای هیئت مدیره و ... است. با تبلیغ پیج یا بلاگر مورد علاقه خود، تحریک به سرمایه گذاری در پروژه های کلاهبرداری نشوید. 

3. استفاده از مشاوران متخصص: مشاوران ایران سیف پل با درکی متفاوت و نگاهی تخصصی نسبت به ریز و درشت قسمت های پروژه تحقیق خواهند کرد تا به اطلاعات درستی دست یابند. این مشاوران سالهاست که در زمینه فوق مشغول به کارند که این موضوع نشانگر تجربه بالا و اهمیت خاطر بیشتری برای کاربران است. این مشاوران تنها با یک روز بررسی و مطالعه درباره پروژه مورد نظر متوجه سطح اعتبار و ریسک پذیری سرمایه گذاری در آن خواهند شد؛ در اصل راهی را که کاربران باید در چندین ماه سپری کنند؛ آنها در یک روز طی می کنند زیرا کاربران نمی دانند که در قدم اول باید چکاری را انجام دهند یا چه مواردی را مورد بررسی قرار دهند !!

 


پکیج مشاوره تخصصی با کارشناسان فنی مجموعه ایران سیف پل نماینده رسمی کمپانی سیف پل در ایران

 

پروژه "کلور دیفای" یکی دیگر از پروژه های کلاهبرداری ای است که از روش قصابی خوک، توانسته است سرمایه‌ ای نزدیک به 27 میلیون دلار را از ایرانیان به سرقت ببرد، امروزه ایران به مهد کلاهبرداری در دنیای ارز های دیجیتال تبدیل شده است، اما با افزایش سطح آگاهی کاربران و هوشیاری در برابر ترفند های کلاهبرداری، می‌توان جلوی این چرخه را گرفت تا دیگر شاهد از دست رفتن سرمایه هموطنان عزیزمان نباشیم.

روش "قصابی خوک" (Pig Butchering) : روشی است که با افزایش بسیار زیاد آن در سراسر جهان، به موثرترین و پیچیده‌ترین روش‌های کلاهبرداری سایبری تبدیل شده است، در حال حاضر کاربران بسیار زیادی تحت عنوان این روش تمام دارایی خود را از دست داده اند.

آدرس سایت رسمی نماینده رسمی کمپانی سیف پل در ایران www.iransafepal.com 

بررسی چند پروژه مطرح در دنیا با روش قصابی خوک 

PlusToken، کشور چین: یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های تاریخ ارزهای دیجیتال می باشد که با استفاده از روش قصابی خوک در چین راه‌اندازی شد. این پروژه خود را به عنوان کیف پول (ولت) ارز دیجیتال معرفی کرده و شروع به کار کرد. با وعده سودهای غیرواقعی، بیش از ۳ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری نمود.  

WoToken، کشور چین: این پروژه شباهات زیادی به پروژه قبل داشت اما باز کاربران گول خوردند و حدود 1 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرد. این پروژه با استفاده از وعده‌های مشابه سودآوری و ایجاد اعتماد طولانی‌مدت در بین قربانیان، موفق به سرقت سرمایه‌های عظیمی شد. 


Mirror Trading International (MTI)، کشور آفریقای جنوبی: این پروژه به عنوان یک پلتفرم معاملاتی فارکس با استفاده از بیت‌کوین معرفی شد. این پروژه با وعده‌های سودهای روزانه بالا، توانست بیش از ۲۳,۰۰۰ بیت‌کوین را از سرمایه‌گذاران جذب کند. در نهایت، موسس MTI ناپدید شد و سرمایه‌های کاربران از بین رفت. 


Bitconnect، کشور آمریکا:  ، یکی از معروف‌ترین کلاهبرداری‌های کریپتو به شمار می رود که با وعده سود روزانه تا 2% به سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه کرد. این پروژه به طور مشابه به روش قصابی خوک عمل کرد و با جلب اعتماد کاربران، توانست میلیاردها دلار به سرقت ببرد. پروژه بیت کانکت در ایران هم مدتی فعالیت داشت در استانهای خراسان رضوی و تهران طیف گسترده ایی از افراد را درگیر کرد


OneCoin، کشور بلغارستان: ،  پروژه ONE COIN یکی دیگر از پروژه ها به روش های قصابی خوک بود که به عنوان یک ارز دیجیتال جدید معرفی شد. این پروژه با تشکیل گروه های مختلف برای جذب کاربران جدید اقدام کرد و اعلام کرد که سود روزانه ای را به کاربران می دهد که دیگر نیازمند کار کردن نباشند؛ در نتیجه با کلاهبرداری 3 میلیارد دلار ناپدید شد و هیچ خبری از این تیم در دسترس نیست. 


GainBitcoin، کشور هند: ، غول کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در کشور هند ایجاد شد و این بار بجای سود روزانه از سود ماهانه در پلتفرم های خود استفاده کرد؛ این پروژه نیز از روش قصابی خوک استفاده کرد و با این روش سرمایه‌ بسیاری از مردم را جذب کرد. موسس این پروژه از روش‌ قصابی خوک برای جلب اعتماد قربانیان استفاده کرد و در نهایت میلیاردها دلار به سرقت برد.


AirBit Club، کشور آمریکا:   این پروژه خود را به عنوان باشگاه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال معرفی کرد و مانند دیگر پروژه ها وعده سود روزانه را به اعضا داد اما جلب اعتماد اعضا کاری سخت برایشان تلقی می شد اما با روش قصابی خوک این کار برایشان بسیار ساده شد و توانستند هزاران نفر را در سراسر جهان به پلتفرم خود جذب کرده و سرمایه‌های آنان را به سرقت ببرد. 

 QuadrigaCX،  کشور کانادا:  یکی از بزرگترین پروژه های کلاهبرداری در کانادا بود که به طور ناگهانی فروپاشید. مدیرعامل این شرکت با جلب اعتماد کاربران به روش قصابی خوک، بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران را به سرقت برد و سپس به طور ناگهانی ناپدید شد. 

Banana.Fund، کشور آمریکا:   Banana fund یک پلتفرم تامین مالی جمعی بود که با وعده‌ سود بالا سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرد. این پروژه با استفاده از روش‌های مشابه قصابی خوک، توانست میلیون‌ها دلار از سرمایه‌گذاران به دست آورد و سپس ناپدید شد. 

2.0 Arbistar، کشور اسپانیا:   Arbistar 2.0 به عنوان یک پلتفرم معاملاتی خودکار ارزهای دیجیتال معرفی شد. این پروژه با استفاده از وعده‌های سودهای ثابت، هزاران سرمایه‌گذار را در اسپانیا و سایر نقاط اروپا به خود جذب کرد. پس از جلب اعتماد قربانیان، پلتفرم به طور ناگهانی فعالیت خود را متوقف کرد، در ابتدا سرمایه کاربران بلوکه شده و در نهایت به سرقت رفت. 

این پروژه‌ها نمونه‌هایی از کلاهبرداری‌های بزرگی هستند که با استفاده از روش قصابی خوک انجام شده‌اند. در همه این موارد، کلاهبرداران با ایجاد اعتماد در طول زمان و ارائه وعده‌ سودهای غیرواقعی، سرمایه‌های مردم را به سرقت برده‌اند. برای جلوگیری از قربانی شدن در چنین پروژه‌هایی، آگاهی و مشورت از افراد متخصص حرف اول را می زند.

پروژه کلاه برداری کلور دیفای بیش از 27 میلیون دلار کلاه برداری انجام داده که بیش از 90درصد کاربران این پروژه ایرانی هستند برای درک بهتر مبلغ 27 میلیون دلار باید بدانید که پروژه‌های عمرانی بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که با بودجه‌ای نزدیک به ۲۷ میلیون دلار یا کمتر ساخته شده‌اند.

ورزشگاه "چارتلند" (Chartland Stadium)    ، کشور: انگلستان   ،بودجه: ۲۴ میلیون دلار
پل "کابلی لیما" (Lima Cable Bridge)        ، کشور: پرو            ،بودجه: ۲۰ میلیون دلار
ورزشگاه "کینگ عبدالله دوم"                        ، کشور: اردن          ،بودجه: ۲۵ میلیون دلار
کتابخانه مرکزی شنژن                                   ، کشور: چین          ،بودجه: ۲۷ میلیون دلار
موزه فرهنگ‌های جهان                                 ، کشور: سوئد        ،بودجه: ۲۲ میلیون دلار

پروژه هایی که اسم آنها را خوانده اید، با سرمایه ای 27 میلیون دلار یا کمتر در کشور های مختلف جهان ساخته شده اند.  بعضی از این پروژه‌ها در بخش های آموزشی و درمانی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

 

 

در صورت بروز هرگونه سوال و یا ایجاد مشکل در زمینه فنی می توانید با مشاوران فنی نمایندگی تماس حاصل کنید؛ چنانچه مشکلی در خصوص کلاهبرداری و یا بازگردانی ارز های از دست رفته برایتان پیش آمده است، از لینک های زیر اقدام فرمایید. 

فرم درخواست بازیابی ارزدیجیتال 

فرم گزارش کلاهبرداری و رسیدگی به آن 

 

 

یادآوری می کنیم که امن ترین راه برای نگهداری از دارایی های دیجیتال و در امان ماندن از مواردی چون هک شدن کیف پول نرم افزاری، استفاده از کیف پول های سخت افزاری (مانند سیف پل، لجر، کول والت، ترزوز، الیپال، کیپ کی و ...) می باشد که سیف پل به عنوان برترین کیف پول سخت افزاری در دنیا با ارائه امکانات بی شمار و بی رقیب، در این زمینه یکه تازی میکند. برای خرید آخرین مدل کیف پول سخت افزاری سیف پل S1 کلیک کنید.

  • در نگهداری از عبارات بازیابی خود کوشا باشید و در مکانی امن و آفلاین آن را نگهدارید.
  • تنها سایت رسمی کمپانی سیف پل به آدرس www.safepal.com می باشد. راه های پشتیبانی رسمی ایران سیف پل نیز به شرح زیر است.
  • کانال تلگرام برای مشروح اخبار و اطلاعات آموزشی و مشاوره رایگان                           https://t.me/iran_safepal

  • تمام ویدئوهای آموزشی درباره نکات امنیتی و راه اندازی قدم به قدم کیف پول سخت افزاری S1 را در اینجا ببینید.
  • تنها راه های ارتباطی با نماینده رسمی و انحصاری  کمپانی سیف پل در ایران سایت ایران سیف پل و شماره همراه  09102143220 و ثابت 02126855520 و 02126855530 می باشد. 
  • مجموعه ایران سیف پل هیچ مسولیتی در قبال دیگر وبسایت ها و فروشندگان غیر مجاز ندارد.

 

برای ارتباط و مشاوره مستقیم با کارشناسان نمایندگی ایران سیف پل می توانید از پکیج های مشاوره پایه و پیشرفته استفاده کنید. پکیج پایه شما را به یک کارشناس وصل کرده و تنها مدت کمی را  مشاوره می گیرید اما در پکیج مشاوره پیشرفته، تمامی کارشناسان مشغول پاسخگویی به شما بوده و به صورت کاملا تخصصی موضوع را بررسی خواهند کرد. 

 


مقالات مرتبط

اختصاص شعبه ای ویژه برای رسیدگی به دعاوی ارز دیجیتال در دادگاه کیفری

ارزهای از دست رفته خود را چگونه برگردانیم؟

بازیابی ارزهای دیجیتال از دست رفته و گم شده

پروژه کلاهبرداری کلور دی‌فای (Klever DeFi) یا U2E-Free
کلوردیفای بزرگترین کلاهبرداری تاریخی ارز دیجیتال در ایران؛ نهاد های نظارتی در خواب