روایت رویا یکی از کارشناسان فنی مجموعه ایران سیف پل 

 


مثل هر روز ساعت نه صبح به محل کارم در مجموعه ایران سیف پل می‌رسم. در ابتدا، سیستمم را روشن می‌کنم و بخش فرم‌های اطلاعاتی ارزهای دیجیتال از دست رفته کاربران را در سایت ایران سیف پل باز می‌کنم. من در بخش فنی واحد بازیابی ارزهای دیجیتال گمشده فعالیت می‌کنم، بخشی که جدا از واحد ترید و فروش است و در طبقه سوم ساختمان نیاوران قرار دارد. اینجا جایی است که با دغدغه‌های روزمره کاربران سروکار داریم، دغدغه‌هایی که اغلب ناشی از اشتباهات مختلف در شبکه‌های بلاکچینی هستند و موجب از دست رفتن دارایی‌های دیجیتال کاربران می‌شوند. بعد از نزدیک به دو سال کار کردن در این بخش هنوز این حجم از اشتباهات کاربران برایم عادی نشده است. هنوز که هنوزه وقتی می بینم کسی این حجم از دارایی رو حتی بدون تست به یک شبکه دیگه منتقل کرده مثل روز اول متعجب میشم.

هر روز صبح، اولین وظیفه من بررسی فرم‌هایی است که کاربران پر می کنند. این فرم‌ها شامل اطلاعاتی است که کاربران درباره مشکلی که برایشان پیش آمده نوشتند؛ جزئیاتی در مورد اینکه چگونه داراییهاشون را گم کرده‌اند و در چه شبکه‌ای این اتفاق افتاده است. اشتباهاتی مثل خارج شدن تترها از کیف پول بدون اطلاع، انتقال ارز تتر (USDT) بر بستر اشتباه، انتقال بیت‌کوین(BTC) در شبکه بایننس اسمارت چین(BINANCE SMART CHAIN) و یا انتقال تتر بر بستر اتریوم(ERC 20) به جای تتر بر بستر ترون (TRC 20) و . . . اینها فقط بخشی از اشتباهاتی هستند که کاربران هر روز مرتکب می‌شوند و ما در بخش بازیابی ارزهای دیجیتال از دست رفته ایران سیف پل، به آنها رسیدگی می‌کنیم.

 

 

 


امروز صبح، مانند هر روز، به سایت سر زدم و فرم‌ها را بررسی کردم. یکی از فرم‌ها توجه من را به خود جلب کرد. کاربری با نام مریم گزارش داده بود که ده هزار دلار ارز سولانا را به یک شبکه اشتباهی ارسال کرده و در نتیجه تمام داراییش رو از دست داده. در بخش توضیحات فرم، علاوه بر اطلاعات ضروری، چندین خط تلخ از نگرانی‌ها و مشکلاتش را نوشته بود. وقتی به این فرم رسیدم و مطالبش را خوندم، فوراً متوجه شدم که با یک مشکل جدی مواجه هستیم. کسی که ده هزار دلار از دست داده باشد، بدون شک در وضعیت روانی بسیار دشواری قرار دارد. در این لحظه، احساس مسئولیت شدیدی کردم و می‌دانستم که تنها امید این فرد، ما هستیم.

اولین کاری که انجام دادم، بررسی دقیق اطلاعاتی بود که در فرم آمده بود. مطمئن شدم که تمامی جزئیات درست و کامل هستند. اهمیت بالای این اطلاعات در این است که تیم فنی بر اساس آنها به بررسی و پیگیری مشکل می‌پردازند. بعد از اطمینان از صحت اطلاعات، موضوع را با مسئول فنی مطرح کردم. با هم به این نتیجه رسیدیم که اولین قدم، شناسایی شبکه‌ای است که کاربر به اشتباه از آن استفاده کرده و نوع آدرس مقصد است. پس از شناسایی شبکه، باید راهی برای بازیابی ارزها پیدا کنیم.

پس از این بررسی‌ها، تصمیم گرفتیم با کاربر تماس بگیریم. در تماس، اطلاعات دقیقی از او دریافت کردیم و همه جزئیات را با مورد بررسی قرار دادیم تا مطمئن شویم که هیچ نکته‌ای از قلم نیفتاده باشد. راهنمایی‌های لازم به مریم گفته شد و روش‌هایی را که باید دنبال کند را توضیح دادیم. ممکن است این فرآیند برای برخی از کاربران پیچیده و دشوار به نظر برسد، اما کارشناسان فنی ما به قدری در این کار تجربه دارند که مرحله به مرحله و قدم به قدم با کاربر پیش می‌روند تا بتوانند دقیقاً مراحل گفته شده را پیاده‌سازی کنند.

 


وقتی که ارزها با موفقیت بازیابی شد و به کیف پول کاربر بازگشت، و او توانست آن عدد دارایی را در بالای موجودی کیف پولش ببیند، احساسی از رضایت و افتخار تمام وجودم را فرا گرفت. آن لحظه، با خودم فکر کردم که چقدر عاشق این کار هستم. با وجود تمام لحظات سخت، فشارهای روانی و طولانی بودن ساعت‌های کار، این حس بی‌نظیر مانند آب خنکی است که بر روی تمام خستگی‌های هر روزه جاری می‌شود. صدای خوشحال و پر از تشکر مریم از تلفن، نشان می‌داد که کار ما چقدر برای دیگران اهمیت دارد. همین حس است که هر روز به من انگیزه می‌دهد تا با اشتیاق بیشتری به دفتر کار بیایم و به کارم ادامه دهم.
در نهایت، روزم با این فکر که توانستیم یک نفر دیگر را از استرس و نگرانی نجات دهیم، به پایان رسید.


در صورت بروز هرگونه سوال و یا ایجاد مشکل در زمینه فنی می توانید با مشاوران فنی نمایندگی تماس حاصل کنید؛ چنانچه مشکلی در خصوص کلاهبرداری و یا بازگردانی ارز های از دست رفته برایتان پیش آمده است، از لینک های زیر اقدام فرمایید. 

فرم درخواست بازیابی ارزدیجیتال 

فرم گزارش کلاهبرداری و رسیدگی به آن 

 

 

برای ارتباط و مشاوره مستقیم با کارشناسان نمایندگی ایران سیف پل می توانید از پکیج های مشاوره پایه و پیشرفته استفاده کنید. پکیج پایه شما را به یک کارشناس وصل کرده و تنها مدت کمی را  مشاوره می گیرید اما در پکیج مشاوره پیشرفته، تمامی کارشناسان مشغول پاسخگویی به شما بوده و به صورت کاملا تخصصی موضوع را بررسی خواهند کرد.