سلام و درود به همراهان ایران سیف پل، خوشحالیم که در کنار ما هستید. امروز با بررسی پروژه یونایتد سولار در کنارتان خواهیم بود. قبل از هرچیز باید بدانید که اگر به سرمایه خود اهمیت ندهید، به زودی باید خود را برای نابودی آن آماده کنید. ما میتوانیم با بالا بردن اطلاعات خود درباره پروژه های مختلف کلاهبرداری، از ترفند های آنان مطلع شده و امنیت سرمایه خود را افزایش دهیم. در ادامه با نگاهی کوتاه به پروژه یونایتد سولار و بررسی آن، به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد.  

یونایتد سولار (United Solar) چیست؟

 

 

یک شرکت ایتالیایی است که تاسیس آن به سال 2022 بر میگردد. نام این پروژه برگرفته از شرکتی معتبر در استرالیا می باشد که اعتباری 10 ساله را به همراه دارد؛ این ترفند را قبلا در مقاله تیمون مشاهده کرده بودیم که اینک توسط این پروژه تکرار شده است. 
درآمد یونایتد سولار (United Solar) به وسیله عضو گیری صورت میگیرد؛ با معرفی عضو از طرف ما، سرمایه جدیدی به شرکت اضافه شده و از طریق همان سرمایه، شرکت به ما سود خواهد داد. در نتیجه برای گرفتن سود های بالاتر باید افراد بیشتری را به شرکت معرفی و جذب سرمایه کنیم. در حقیقت پولی که توسط شخص ورودی شما گرفته می شود، به عنوان سود برای شما محاسبه خواهد شد که به این ساز و کار پانزی میگویند. 
جذب کاربران این شرکت به وسیله سود های کلان است. به طور مثال، سود پلن پایه این شرکت 60 درصد در ماه می باشد. این سود بسیار شیرین است که باعث حس طمع در کاربران می شود. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در این شرکت مشتاق شوند. حساب کاربران بعد از مدتی کوتاه، مسدود خواهد شد و شرط فعال شدن دسترسی به سرمایه، با گرفتن عضو انجام پذیر است. 

 

 

نحوه درآمد زایی به گفته یونایتد سولار: 
"ما پنل های خورشیدی ای در سراسر دنیا نصب کرده ایم؛ برق آن توسط واسطه های شرکت به اشخاص فروخته می شود. شما میتوانید با اجاره پنل های خورشیدی برای دوره ای مشخص، با سود حاصل از فروش برق آن پنل، سود آوری کنید. البته سرمایه شما موجب نصب پنل های جدید، خواهد شد". 

انواع پلن های یونایتد سولار (United Solar):  

حداقل شروع این پلن از 5 کیلو وات است. قیمت اجاره آن به مدت یک هفته به مبلغ 35 دلار می باشد و سود روزانه 1.8 درصدی را برایتان فراهم خواهد کرد که ظرف یک هفته 35 دلار به 40 دلار تبدیل خواهد شد. 
اگر به مدت یک سال با این پلن کار کنید که حداقل شروع پلن هاست؛ میتوانید در پایان سال 660 دلار سود کنید که معادل 33 میلیون تومان است. 

حداکثر سود پلن این گروه به 50 کیلو وات خواهد رسید. اجاره آن به مدت 15 روز معادل، 680 دلار است که با سود روزانه 2.3 درصدی همراه خواهد بود. سود شما پس از 15 روز معادل، 234 دلار بوده که در 30 روز ابتدایی به 468 دلار میرسد. به عبارت ساده تر با مبلغ 34 میلیون تومان، میتوانید هر ماه 2340000 تومان سود دریافت کنید. سود های غیر منطقی ای که خنده را بر لبان ما جاری میکند

 

 

چرا یونایتد سولار (United Solar) کلاهبرداری است؟ 


در ابتدا باید به ASIC، یعنی سازمان بورس و سرمایه گذاری استرالیا اشاره کنیم. این سازمان در تاریخ 15 مارس 2023 به وسیله اطلاعیه ای در وب سایت رسمی خود درباره این پروژه هشدار داد. همچنین شواهد نشان میدهد که این شرکت برای دریافت مجوز خدمات مالی استرالیا، رد صلاحیت شده است که این امر شک تیم ما را بیشتر میکند. 

1-    شفاف نبودن منبع درآمد شرکت:
هیچ اطلاعاتی در مورد منبع درآمد خود ارائه نشده است. این شرکت ادعا میکند که سود کاربران را از طریق اجاره دادن پنل های خورشیدی به کسب و کار های مختلف به دست می آورد. اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. 

2-    پنهان نگه داشتن هویت گردانندگان شرکت:
هویت گردانندگان شرکت یونایتد سولار نامعلوم است. این شرکت هیچ اطلاعاتی در مورد اعضای هیئت مدیره یا مدیران اجرایی خود ارائه نکرده است. این موضوع موجب میشود تا اعتماد کاربران به این شرکت کاهش یابد.  

3-    عدم وجود اطلاعات کافی در مورد شرکت:
اطلاعات زیادی در مورد شرکت یونایتد سولار در دسترس نیست. این شرکت هیچ وب سایت رسمی ای ندارد و تنها از طریق شبکه های اجتماعی فعالیت میکند و تنها راه تماس با شرکت از طریق ایمیل می باشد؛ در نتیجه کاربران نمیتوانند به راحتی با این تیم ارتباط بگیرند. 

4-    سود های کلان و غیر واقعی:
سود 69 درصدی در یک ماه برای سرمایه گذاری به مبلغ کم، کاملا غیر قابل باور می باشد. این سود غیر منطقی به نظر می رسد و احتمال دارد که این شرکت، سود های خود را بصورت پایدار پرداخت نکند. 
در حال حاضر، یونایتد سولار کابران ایرانی زیادی را دنبال میکند و بسیاری از ایرانیان در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند. یونایتد سولار (United Solar)، مدعی است که طرفدار دنیای کریپتو کارنسی می باشد و سود های افراد را به صورت واریز تتر یا دیگر ارز های انجام میدهد. با توجه به موارد ذکر شده، توصیه میشود که از سرمایه گذاری در یونایتد سولار خودداری کنید.  

 

 

چطور کلاهبرداری های مشابه به یونایتد سولار را تشخیص بدهیم؟ 

  • به وعده های سود های کلان مشکوک باشید. سود های کلان نشانه ای از یک کلاهبرداری هستند. 
  • قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه، اطلاعات کافی در مورد شرکت و تیم مدیریتی آن، جمع آوری کنید. با سرچ در گوگل یا مشورت گرفتن از افراد فعال در این حوزه، میتوانید اطلاعات خود را به سطح بالاتری برسانید. 
  • از سرمایه گذاری در پروژه هایی که در شرایط تحریم فعالیت می کنند، اجتناب کنید.  

 

 

کلام آخر

با زیاد شدن عوامل ایرانی در این پروژه، تماس های دریافتی با تیم ایران سیف پل، مبنی بر کلاهبرداری در این حوزه، افزایش یافته است، در نتیجه به فکر نوشتن مقاله ای برای شما عزیزان شدیم، دقت کنید که در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شما خواهید بود. امیدواریم که مطالب مفیدی را برایتان ارائه کرده باشیم. 

تیم ایران سیف پل