برای جواب به این سوال مقاله زیر را با دقت خوانده، به سوالات و جواب آنها فکر کنید. 

 


کارگاه خبری: 

تقریبا یکسال پیش به گزارش خبرنگاری شرکت موج و اطلاع رسانی های اخبار ایران متوجه شدیم که دفتر رسمی آرون گروپس در ایران پلمپ و تعطیل شده است؛ علت پلمپ دفتر بروکر آرون گروپس در ایران چه بود؟ 
آرون گروپس یک بروکر فارسی زبان است. در ابتدا آرون گروپس مثل شرکت های فارسی زبان دیگر مشغول به کار در ایران شد و دفتر رسمی خود را احداث کرد که به شدت مورد توجه مردم و رسانه های خبری قرار گرفت، تا جایی که حتی با مدیر عامل این شرکت در تلویزیون فارسی زبان مصاحبه هم انجام شد. پس از مدتی، مردم شروع به سرمایه گذاری و انجام معاملات در آرون گروپس کردند، غافل از آنکه این شرکت قرار است کلاهبرداری و پولشویی کند. با گذشت زمان این شرکت اعتبار خود را از دست داد و سرمایه گذاران ابتدا برای اقدام به تجمع در مقابل شرکت کردند که متاسفانه هیچکس پاسخگوی آنها نبود تا اینکه تجمعات و شکایات خود را به نهاد های نظارتی و دادگستری ارجاع دادند که موجب پلمپ و تعطیلی این شرکت در ایران شد.
همین موضوع سبب سلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به این شرکت شد، پس آرون گروپس به دنبال چاره ای بود تا بتواند اعتماد دوباره ایجاد کند پس به فکر گرفتن مجوز بین المللی افتاد.
با یک سرچ ساده میتوانید مصاحبه ی تمامی مال باختگان این پروژه را مشاهده کنید، سایت های خبری بزرگ و معتبری این مصاحبه ها را منتشر کردند. همچنین سرهنگ گودرزی (رئیس پلیس فتای تهران بزرگ) در رابطه با آرون گروپس و کلاهبرداری آن انجام داده است و به بررسی ماده ۳۷ قانون دادرسی و اجرای آن اشاره کرده است. با توجه به مصاحبه های کاربران پی بردیم  که در فاز اول پروژه سود ها بسیار مرتب و حساب شده واریز میشدند و جای تردیدی وجود نداشت، تا جایی که تعداد زیادی از کاربران خانواده و اقوام خود را تشویق به سرمایه گذاری کرده بودند. در نهایت طی اجرای فاز دوم تمامی سرمایه ها بلوکه شد و اجازه برداشت برای کاربران غیر فعال شد.
شما میتوانید با جستجو در تلگرام گروه های کلاهبرداری آرون گروپس را ببینید و به فیلم های مصاحبه دسترسی پیدا کنید. ایران سیف پل تلاش دارد تا با آگاه کردن مردم، از کلاهبرداری افراد و گروه های سودجو جلوگیری کند. 
لازم به ذکر است آرون گروپس شاکی خصوصی دارد؛ به علاوه فرزاد وجیهی، مدیر عامل آرون گروپس، به 4 سال حبس با رد اموال توسط دادگاه کیفری محکوم شد و در لیست پیگرد پلیس اینترپل است. 


با تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه کاملا پانزی است و از ترفند های مختلفی برای کسب درآمد استفاده میکند که فقط یکی از روش ها پانزی میباشد. ترفندی که آرون گروپس از آن برای جلب رضایت استفاده میکند درست کردن فیلم ها و ویس های فیک در رابطه با رضایت کاربران است. 


نکته قابل توجه تمامی سرمایه گذاران آرون گروپس:  

در صرافی های معتبر رگوله دار شما با یک تیم که عضو شرکت هستند طرف هستید درحالی که در آرون گروپس شما با یک شخص طرفید و سرمایه تان دست یک نفر است. 
اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، با دستگیری فرزاد وجیهی کلیه دارایی های آرون گروپس در حساب نهاد های نظارتی بلوکه خواهد شد و ممکن است هیچوقت نتوانید به سرمایه خود دسترسی پیدا کنید. 

 

مجوز بین المللی آرون گروپس:

زمانی که آرون دریک رخشان، که مجوز به اسم اوست، متوجه بی اعتمادی مردم شد تلاش کرد تا مجوز بین المللی بگیرد که بخاطر کلاهبرداری های گزارش شده قادر به دریافت مجوز معاملات در کریپتو و فارکس نشد، اما اقدام به دریافت مجوز ضرب سکه کرد. این موضوع نشان دهنده بی اعتمادی سازمان های بین المللی، برای صدور مجوز به این شخص میباشد.
این سوال پیش می آید که آیا آگاهی ما از سازمان های نظارتی بین المللی و حتی سازمان های اطلاعاتی ایران بیشتر است؟ 
صادر کردن مجوز ضرب سکه برای شرکتی کم اعتبار در این زمینه مساله ساده ای است. اما صدور مجوز بین المللی برای انجام معاملات در بازار های مالی کار پیچیده و سختی میباشد. 
این شرکت به وسیله مجوز بین المللی ضرب سکه، دوباره شروع به فراهم سازی زمینه های اعتماد در بین کاربران کرده است.
با توجه با سابقه این بروکر و تجربه کاربران داخلی، تا اینجا شک ما را برای اسکم بودن آن به شدت افزایش یافته است؛ اکثر کاربرانی که در زمان فعالیت این تیم در ایران سرمایه گذاری کرده اند، پولشان را از دست داده اند؛ همین موضوع سبب شد تا تیم ایران سیف پل تصمیم به اطلاع رسانی در این زمینه بگیرد. 
یکی دیگر از فعالیت های آرون گروپس این است که با انجام تغییرات در معاملات طلا، باعث افزایش قیمت آن می شود؛ پس یعنی طلا را با قیمت بالا تری با سرمایه گذاران معامله میکند.
این موضوع مستقیما کلاهبرداری از معاملات کاربران است؛ به علاوه کل سرمایه شما در معرض خطر خواهد بود . می بایست طلا را با قیمت بالاتری معامله کنید و در زمان فروش با مبلغ پایین تری به فروش برسانید، این سبک از معامله موجب نارضایتی کاربران زیادی شده است در حالی که بروکر اینگونه به آن ها جواب میدهد:((شما در زمان ورود به بروکر، قوانین و مقررات را مطالعه کرده اید و با علم به آن که بروکر ما از شرایط خاصی برخوردار است و در جهت روند های جهانی حرکت نخواهد کرد، این شرایط را پذیرفتید)) همین موضوع باعث تغییر ندادن روند توسط کاربران میشود.

رسیدن به حقوق خود

توجه کنید اگر سرمایه گذار این شرکت میباشید مانند دیگر سرمایه گذاران نمیتوانید از مراجع قضایی و نهادهای نظارتی به حق و حقوق خود برسید، زیرا طبق صحبتی که در مقاله برای شما داشته ایم دفاتر این بروکر در ایران جمع شده است و امکان احضار آنها توسط دادگاه وجود ندارد.
شکایات زیادی از فرزاد وجیهی در دسترس مقامات قضایی قرار دارد، اما همانطور که قبل تر هم ذکر کردیم امکان احضار وجود ندارد. . پلیس ایران به عناوین مختلف این فرد را احضار کرده است اما با توجه به اقامت ایشان در دانمارک و ارمنستان در دادگاه حاضر نشدند.
پس اگر حتی سرمایه شما از بین برود تضمینی به برگرداندن آن توسط مقامات قضایی کشور نیست.
در زمان ثبت نام آرون گروپس از طریق تبلیغات همه چیز را ایده آل جلوه میدهد و کاری میکند که شما همه جوره از این بروکر مطمئن شوید و نهایتا در آن ثبت نام کنید، حتی تاکید دارد که معاملات ورود و خروج شما با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. اما باید توجه داشت که ممکن است کاربرانی که در این بروکر با کم شدن سرمایه خود روبرو میشوند یا خرید و فروش را با قیمت نوسانی، خلاف روند مارکت، انجام داده اند اقدام به برداشت پول کنند که این امر با چالش های بسیار زیادی مواجه است. 
یکی از این چالش ها خطا برداشت میباشد که باید توسط پشتیبانی پیگیری شود؛ ولی در این مرحله شما با پاسکاری تیم بروکر روبرو خواهید شد. تصور کنید با وجود نوسانات شدید طلا، درحالی که بروکر هم طلا را به قیمت بالاتری فروخته و به قیمت پایین تری میخرد، شما بخش زیادی از سرمایه خود را باید وقف نوسان گیری بروکر کنید که منجر به از بین رفتن سرمایه شما میشود. توجیه آرون گروپس برای چنین رفتار غیر اصولی به گونه ای است که اگر معاملات بر اساس این دامنه قیمتی پیش نرود، باعث ضرر بروکر خواهد شد. پس شما به بروکری ورود میکنید که برای سرمایه گذاران خود هیچ ارزشی قائل نیست و فقط فکر سود خود است. 

کارمزد:

کارمزد های آرون گروپس در طی این یکسال به میزان زیادی بالا رفته است و یکی از نقاط ضعف این بروکر است. 
همچنین این صرافی برای حساب هایی که به سود بالایی میرسند، کارمزد های (7 الی 10 درصد) اختصاص میدهد. 

استاپ:

توجه داشته باشید با گرفتن آمار از کاربران این بروکر متوجه شدیم بسیاری از معاملات نخوردن استاپ نمیخورد.
حد ضرر های کاربران لحاظ نمیشود و حد سود هایشان با تاخیر به انجام میرسد که این موضوع بسیار حائذ اهمیت است و باید نسبت به آن آگاه باشیم، زیرا یکی از پارامتر های بسیار مهم در باز کردن پوزیشن قرار دادن استاپ و تپیکال شما است. 
برای مثال: استاپ ها در تاریخ 27 دسامبر سال 2022 جفت ارز XAUUSD در ساعت 7:48:45 در قیمت 47/1807 عمل نکرده و های آن ها 30 برابر افزایش پیدا کرده است که موجب صدمه به حساب کاربران میشود. 

میز معاملاتی: 

با داشتن میز معاملاتی یا مارکت میکر شما با سود کردن باعث زیان این صرافی خواهید شد، به همین جهت آرون گروپس حساب های سود ده را پس از مدتی به بهانه های متعدد مسدود میکند. 
با وجود صحبت های گفته شده دنیای مجازی بدون محدودیت است و همچنان این صرافی در حال فعالیت در تلگرام و به شکل قابل توجهی در اینستاگرام میباشد. 
گاهی اوقات هم برای استاپ هانت کردن کربران اقدام به شدو های نامتعارف میکند که باز هم به ضرر کاربران است. 

 

 

کلام آخر:

در این مقاله با شما همراه شدیم تا بتوانیم نکات مثبت و منفی این بروکر را بررسی کنیم که متاسدفانه نقاط ضعف آرون گروپس از نقاط قوتش خیلی بیشتر بود؛ پس اگر از موضوع اسکم بودن آن هم گذر کنیم با نقاط ضعف آن مواجه خواهیم شد.
سنجیده عمل کنید و درگیر طمع نشوید؛ زیرا سود کم با ریسک پایین، خیلی بهتر از نابودی سرمایه شما یا از دست رفتن آن در ازای سود زیاد است. 
در این شرایط بهترین پیشنهاد، ورود نکردن به بازار هایی است که وعده سود های بالا را به شما میدهند و از سوی نهاد های نظارتی سلب مسئولیت و رد صلاحیت شده اند.

 




مقالات مرتبط

 

پول های از دست رفته ات رو برگردون!

بازگردانی ارز های دیجیتال از دست رفته

بیت‌کوینت رو گم کردی؟