خلاصه بازار ماه مارس

"علیرغم بحران بانکی بین المللی بیتکوین همچنان در حال صعود است"

 

 

مقاومت دارایی های کریپتویی


• در ماه مارس، بیت کوین 650 میلیارد دلار تسویه کرد، 9 میلیون تراکنش را تسهیل وتایید کرد، با نرخ رشد تورم ثابت و قابل پیش‌بینی 1.8 درصد 26000 بیت کوین جدید صادر کرد، حدود 13 میلیون آدرس جدید جذب و ایجاد کرد و حدود 700 میلیون دلار برای ماینرهایی که امنیت شبکه را تامین می کنند درآمد ایجادکرد. به صورت خلاصه، در حالی که بحران بانکی به شدت درحال تاثیرگذاری بر روی بازارهای مالی بود، بیتکوین مومنتوم خود را بدون لغزش حفظ کرد.

• علیرغم کاهش موقتی ارزش USDC، اکوسیستم DeFi انعطاف پذیر باقی ماند و مهمتر از همه، پروتکل Maker که از USDC به عنوان وثیقه استفاده می کند، کاملا سالم، مقاوم و موثر به کار خور ادامه داد.

 

 

عدم قطعیت در سطح کلان


• در ماه مارس، سپرده های بانکی 4.1 درصد کاهش یافت، بزرگترین کاهش از سال 1948.


• تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ وجوه فدرال به میزان تاریخی 20 برابر، در کمتر از یک سال، منجر به ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و بی ثباتی و شکست سایر بانک های منطقه ای شد.


• فدرال رزرو ترازنامه خود را 300 میلیارد دلار افزایش داد تا برنامه وام دهی خود را برای بانک ها آغاز کند و به شش ماه سیاست انقباضی پایان دهد.

 

 

چند نکته مهم

 

 

  • در حالی که سیستم بانکی ایالات متحده از پاسخ به عملیات بانکی بازمانده بود، بیت کوین، اتریوم، و دیگر شبکه‌های رمزنگاری شده بدون مشکل به رشد خود ادامه دادند.

 

  • همزمان با سقوط بانک سیلیکون ولی به سمت ورشکستگی، قیمت بیت کوین 49 درصد، از 19500 دلار در 10 مارس به 29150 دلار در 30 مارس، افزایش یافت.

 

  • با بدتر شدن اوضاع سیستم مالی سنتی و غیرشفاف بانکی و بهم ریختگی این سیستم متمرکز، تقاضا برای خدمات مالی شفاف تر، قابل حسابرسی تر و غیرمتمرکزتر افزایش پیداکرد منجر به رشد دارایی های کریپتویی در بازار ارزهای رمزنگاری شده شد.

 

  • قانون گزارها سریعاً کریپتو را مقصر دانستند. اما به نظر ما به جای مسدود کردن پلتفرم های مالی که غیرمتمرکز، شفاف، قابل حسابرسی و غیرمتمرکز هستند، ما معتقدیم که قانون گزاران باید بر روی مسدود کردن متمرکز بودن که، پاشنه آشیل سیستم بانکداری سنتی است، تمرکز کنند.
     

 

در ادامه به بررسی چندی از اطلاعات مهم آنچین بازار کریپتوکارنسی میپردازیم

یکی از روش های مهم برای تحلیل بازار رمزارزها استفاده از اطلاعات درون شبکه بلاکچین می باشد. در ادامه تعدادی از شاخص های مهم مربوط به تحلیل نوسانات قیمتی در بازار مارس پرداخته ایم تا دیدگاه درست تری از سیر اتفاقات این ماه داشته باشیم

نمودار میانگین قیمت 200 هفته ای بیتکوین

 

 

نمودار تعداد تراکنش های بیتکوین

 

 

نمودار درصد دارایی های بیتکوینی که آخرین بار یکسال یا قبل تر از آن فعال بوده اند

 

نمودار نسبت سود/زیان هولدرهای کوتاه مدت بیتکوین

 

نمودار مجموع سپرده های بانکی با درصد تغییر سالانه

 

 

اقدام فدرال رزرو برای مقابله با بحران بانکی

 

شاخص اعتماد مصرف کننده در پایین ترین حد ممکن

 

ریزش سنگین بازار مسکن