وبسایت ترینوست Treenvest

 

متاسفانه در خلا قوانین نظارتی، ایران به بهشت شرکت های پانزی و هرمی تبدیل شده است.
هر روز شاهد ایجاد چنین شرکت هایی هستیم که با ترفندهای جدیدی اقدام به کلاهبرداری می کنند.
این شرکت ها با تحریک طمع در مخاطبان و ادعای سودهای اغوا کننده، عموما تازه واردان یا افرادی که اطلاعاتی در مورد بازارهای مالی ندارند را هدف قرار داده و اقدام به کلاهبرداری با عناوین مختلف می کنند.

در همین ابتدا باید اعلام کنیم، ادعای تیم ترینوست که "بزودی از تراست والت و کیف پول سیف پل امکان واریز توکن تریکو به اکسچنج برای کاربران فراهم خواهد شد" به طور کامل از سمت تیم سیف پل تکذیب می شود و حتی اگر چنین اتفاقی بیافتد، باز هم دلیل بر اعتبار این پروژه نمی باشد.

کیف پول سخت افزاری سیف پل
کیف پول سخت افزاری s1 سیف پل به عنوان امن ترین کیف پول جهان از بیشترین شبکه های بلاکچینی در بین تمامی کیف پول ها برخوردار است و این امکان را فراهم میکند که کاربران این کیف پول قادر به واریز و برداشت بیش از 50000 رمز ارز باشند؛ این دلیل بر معتبر بودن کمپانی ها و پروژه های اسکم نخواهد بود، استفاده این شرکت ها از اسم و اعتبار ما نشانه کلاهبردار بودن آنها می باشد. 

 

هر جا اسمی از سود ثابت و بدون ریسک در بازارهای مالی دیدید شک نکنید که با یک پروژه کلاهبرداری رو به رو هستید! ذات بازارهای مالی ریسک پذیر است و امکان ندارد که بتوان میزان سود مشخصی را بدون ریسک در این بازارها به دست آورد.


جالب است بدانید که بانک جی پی مورگان (JP Morgan) که در حال حاضر در رده 3 بانک بزرگ دنیاست و با سرمایه در گردش حدودا 2 تریلیون دلاری و معامله گران و تحلیل گران نخبه ای که در اختیار دارد، طبق آماری که در سال 2021 منتشر کرده است، در بازار فارکس 2 ماه زیان ده بوده و نتوانسته سودی کسب کند.


همچنین میزان سود کسب شده توسط بانک ها و موسسات مالی بزرگ جهان در ماه های سودده بین 0.5 تا 5 درصد می باشد.

لطفا قبل از سرمایه گذاری در این پروژه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

 

پروژه ترینوست (Treenvest)  از سال ۲۰۱۹ به هدف جمع‌آوری سرمایه از کاربران فعال در حوزه بازارهای مالی و پرداخت سودی مطمئن به این سرمایه گذاران ایجاد شد. ترینوست با ادعای بهره گیری از تخصص تریدرهای زبده در تیم این پروژه با وعده پرداخت سود بدون ریسک مقدار موجودی کیف پول کاربران زیادی را با عدد دارایی کیف پول خود جمع کرد.
برای ثبت نام در این پروژه اصول خاصی تعریف شده است؛ برای مثال فقط از طریق رفرال کد (Referral Code) امکان‌پذیر است. Treenvest وعده سود ماهانه ۱۰ درصد  را می دهد و همین باعث شده فعالیت این پروژه در ایران بسیار زیاد شود.
 

ترینوست ادعا دارد که با استفاده از ربات های هوشمند در مارکت فارکس و ارزهای دیجیتال می تواند معاملاتی را بدون خطا و با 100 درصد وین ریت انجام دهد.

همین ادعا برای اثبات کلاهبرداری این سایت کافی است.

موفقیت در بازار فقط در گروی تحلیل چارت نیست که صرفا ربات ها نیز بر اساس داده های گرفته شده از اندیکاتورهای مختلف و کندل استیک ها معاملاتشان را انجام می دهند. تحلیل تکنیکال فقط بخشی از معامله گری است و ربات ها به این دلیل که توانایی تحلیل فاندامنتال و سنتیمیت بازار را ندارند نمی توانند کارایی معامله گران را داشته باشند.

به فرض که این تیم توانسته به چنین عملکرد خیره کننده ای در بازارهای مالی دست پیدا کند، در صورتی که فقط  با 1000 دلار با ریسک و مدیریت سرمایه متوسط اقدام به ترید کنید و روزانه بتواند 2 درصد سود کسب نمایید، پس از یک سال، 1.377.000 دلار در اختیار خواهید داشت.


Treenvest ادعا دارد که 10 درصد سود ثابت ماهیانه به سرمایه گذاران پرداخت می کند، حتی در ازای 100 دلار سرمایه گذاری در این وبسایت. کمپانی های پراپ تریدرینگ و تامین نقدینگی وجود دارند که معامله گران می توانند با پاس کردن موفقیت آمیز آزمون های این شرکت ها که شامل 2 ماه کسب سود 8 درصدی می باشد، تا میلیون ها دلار سرمایه در اختیار بگیرند و 80 درصد سود کسب شده نیز متعلق به خود تریدر خواهد بود.

اگر این پروژه قادر به کسب این چنین سودهایی می بود، راه های راحت تری برای تامین نقدینگی نسبت به جمع آوری نقدینگی از سرمایه گذاران خرد داشت.

آیا ترینوست اعتبار قانونی دارد؟

مسیر treenvest.com دروازه ورودی به صفحه ورود (Login) این پروژه است؛ جالب توجه است که صفحه اصلی و به اصطلاح هوم (Home) این سایت مستقیما به صفحه Login منتقل (Redirect) می شود.
در بخش About به تنها موردی که اشاره شده ادعای سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت تیم پروژه در بازارهای مالی است و خبری از معرفی دقیق اعضای تیم نیست. تنها راه ارتباط با تیم نیز از طریق بخش Contacts میباشد.

شرکت هایی که در زمینه بازارها و خدمات مالی فعالیت می کنند باید مجوزهای قانونی مربوطه را اخذ کنند، مثلا شرکتی که در سوییس قرار دارد تحت رگولیشن Finma و یا شرکتی که در انگلستان فعالیت می کند باید تحت رگولیشن Fca باشد، ولی در وبسایت ترینوست هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت، محل دفتر مرکزی و مجوزها و مدارک قانونی درج نشده است.


بررسی پروژه تریکو Treeco

وبسایت ترینوست پروژه تریکو را نیز عرضه کرده و ادعا می کند که این پروژه در زمینه های متاورس، گیمینگ، NFT و صرافی غیرمتمرکز فعالیت می کند و وظیفه توسعه بلاک چینی این پروژه را برعهده دارد.

تریکو با ادعای توسعه بلاکچینی پروژه ترینوست لانچ شده است. مسیر 3CO.net ورودی پروژه‌ای به ظاهر بلاکچینی است که در اصل ترینوست از آن به عنوان پوشش برای جلب اعتماد کاربران استفاده می‌کند و قصد دارد با استفاده از Treeco نمایش" این شرکت در زمینه‌های وسیعی فعال بوده و نه تنها در بازارهای مالی بلکه در حوزه تکنولوژی بلاک چین نیز فعالیت می کند"  به راه اندازد.

چشم انداز پروژه تریکو این موارد ذکر شده است:

  • ایجاد بازی های ویدیویی (تا این لحظه یک بازی قابل دانلود در دسترس قرار دارد)
  • صرافی تریکو که در حال حاضر به اصطلاح راه‌اندازی شده است. البته کاربران در این صرافی تنها می‌توانند توکن تریکو خریداری کنند. این توکن غیرقابل فروش و قیمت هر واحد آن ۰.۱ دلار در نظر گرفته شده است. 
  • خرید و فروش NFT در به ظاهر صرافی تریکو به همراه سایر قابلیت‌های ابتدایی یک صرافی در حالت Coming Soon قرار دارد.
  • بلاکچین اختصاصی تریکو
  • راه‌اندازی متاورس اختصاصی
  • راه‌اندازی شبکه اجتماعی غیرمتمرکز

تمامی این خدماتی که ترینوست ادعا دارد به آنها دست پیدا کند، پروژه‌هایی عظیم هستند که علاوه بر سرمایه هنگفت به اعضای تیم متخصص، بازاریابی قوی و تحقیقات فراوان نیاز دارد. تقریبا غیر‌ممکن است که یک پروژه بتواند در تمامی این زمینه ها همزمان فعالیت داشته باشد، مگر اینکه قصد آن از راه‌اندازی کلاهبرداری باشد.

در واقع ترینوست قصد دارد از طریق توکن‌های بی‌ارزش تریکو نیز وسعت کلاهبرداری خود را توسعه دهد.

ایجاد یک توکن ظرف کمتر از چند ساعت امکان پذیر است و ایجاد یک توکن بدون پشتوانه که حتی در صرافی های غیر‌متمرکزی مانند پنکیک سواپ (بدلیل نداشتن نقدینگی) نیز امکان فروش آن وجود ندارد، به وضوح نشان‌دهنده عدم اعتبار یک پروژه است.

در وبسایت خبری از تیم سازنده و پارتنرها نیست و یک سری مطالب تکراری و کلیشه ای مدام تکرار شده است و هر دو وبسایت نیز با وردپرس طراحی شده اند.

ایجاد یک توکن بر بستر بایننس اسمارت چین یا BEP20 هزینه کمی دارد و هر کس می تواند این کار را به راحتی انجام دهد و در صرافی های غیرمتمرکزی نیز شبیه پنکیک سوآپ با کمترین هزینه لیست کند.

ظاهرا توکن تریکو رمزارز بومی ترین وست است که مدتی است که از آن برای پرداخت سود کاربران نیز استفاده می‌شود. این توکن در هیچ صرافی لیست نشده و امکان خرید و فروش آن نیز وجود ندارد. با این اوصاف تریکو یک توکن بی‌ارزش است که صرفا برای پرداخت سود ظاهری کاربران پروژه هرمی ترین وست و به علاوه کلاهبرداری از طریق فروش این توکن طراحی شده است.
Total Supply این توکن در حال حاضر ۳ میلیارد واحد (سه برابر تعیین شده در وایت پیپر) است.

بیش‌ترین جابجایی این توکن از طریق والت اول انجام می شود یعنی در واقع عملا عرضه توکن به طور کامل در اختیار تیم سازنده است.
یکی دیگر از نشانه‌های اسکم بودن این توکن مبحث قرارداد هوشمند است که کدهای آن عینا از توکن دیگری با مشخصه OYU کپی برداری شده است. یعنی حتی افراد سازنده تریکو به خود زحمت اعمال تغییرات جزئی در کد‌های نمایش داده شده نیز نداده اند.
هر نفر در سیستم ترین وست می‌تواند با دعوت حداقل ۳ نفر به این سیستم و سرمایه‌گذاری توسط آنها به Group یا سطح یک دست پیدا کند.
همچنین هر کدام از افرادی که توسط اولین نفر دعوت شده‌اند، اگر بتوانند ۳ نفر را به این سیستم وارد کنند، اولین نفر به سطح دو دست می‌یابد یا دومین گروه او تشکیل می‌شود. اگر نفرات زیرمجموعه دوم بتوانند ۳ نفر را از طریق کد رفرال خود به سرمایه‌گذاری در ترین وست ترغیب کنند، سطح یا Group سوم برای نفر اول شکل می‌گیرد.

این ساختار در کنار سود ثابت ۱۰ درصدی نشان دهنده ترکیبی از طرح های پانزی و هرمی به صورت همزمان است.

 

کلاهبرداری از طریق  توکن 3CO چطور انجام می شود؟

در بررسی های اولیه وایت پیپر این پروژه تعداد مجموع توکن ها 1 میلیارد مشخص شده است ولی در حاضر 3 میلیارد از این توکن ایجاد شده است که حدودا 50 درصد آنها نیز در 3 والت ذخیره شده اند.

در وبسایت این پروژه تمام قسمت ها بجز خرید توکن غیرفعال است و این توکن غیرقابل تعویض و فروش می باشد و هیچ ارزشی ندارد.

اما چطور ترینوست از طریق این توکن اقدام به کلاهبرداری می کند؟

نحوه کار ترینوست به این صورت است که شما به عنوان مثال 1000 دلار در وبسایت سرمایه گذاری کرده اید.
طبق ادعای سایت به شما ماهانه ده درصد سود تعلق می گیرد اما شما پس از درخواست برداشت از طریق تتر با مشکلاتی مواجه می شوید و به شما پیشنهاد می کنند که از طریق توکن 3CO برداشت را انجام دهید که هیچ ارزشی ندارد.

به طور مثال در کانال تلگرامی ترینوست ادعا شده به دلیل باز بودن چارت شرکت تتر امکان برداشت از طریق تتر امکان پذیر نیست. همچنین طبق نظرسنجی این کانال اکثر کاربران موفق به برداشت نشده و یا توکن 3CO برداشت کرده اند.

برای شروع سرمایه‌گذاری در سایت ترین وست، می‌توان رمزارزهای مختلفی مانند بیتکوین، اتریوم یا تتر را به والت‌های این پروژه انتقال داد. انجام سرمایه‌گذاری تنها از طریق ارزهای دیجیتال اقدامات این پروژه را کاملا مشکوک می کند؛ زیرا به ادعای ترین وست این پروژه یک پروژه بین‌المللی است که در مارکت فارکس نیز فعالیت می‌کند و برای انجام معاملات در بازار فارکس باید از ارزهای فیات مانند دلار استفاده کرد.

اما هیچ راهی برای ارسال ارزهای فیات به این پروژه وجود ندارد. دلیل این امر را می‌توان مربوط به عدم اعتبار این شرکت به منظور ایجاد راه‌های پرداخت برای ارزهای فیات دانست. با پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال هویت افراد پشت این پروژه، به صورت ناشناس باقی خواهد ماند.
 

پروژه Treenvest در شبکه‌های اجتماعی

طبق آمار سایت های سیمیلار وب (Similarweb) و گوگل ترند (Google Trends)، بیشترین فعالیت و ورودی سایت تری کو، مربوط به کشور ایران است که می‌تواند بیانگر این باشد که فعالیت این سایت احتمالا از سمت سرشاخه‌هایی در داخل کشور انجام می‌شود و مقصد نهایی کلاهبرداری سایت ترینوست کاربران ایرانی هستند.

بیش‌ترین بازدیدهای سایت ترین وست نیز از کشور ایران و از شهرهای گلستان، اصفهان و سمنان بیش‌ترین سرچ کلمه ترینوست صورت گرفته است.

با مراجعه به سایت Whois هیچ اطلاعاتی از مالکین دامنه Treenvest در دسترس نیست و حتی محل ثبت این دامنه نیز به درستی تایید نشده است.

پروژه ترین وست تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و آپارت به طور گسترده دارد.

در ماه‌های اخیر بسیاری از کاربران پروژه ترینوست اذعان داشته‌اند که به بهانه‌های مختلف اکانت آنها مسدود شده است یا امکان برداشت سود وجود ندارد. برخی دیگر از کاربران ترینوست بیان می‌دارند که سود سرمایه‌گذاری آنها از طریق توکن تریکو پرداخت می‌شود و پرداخت‌های دلاری متوقف شده است.

 

بررسی آدرس کیف پول های ترین وست 

با بررسی موشکافانه تیم ایران سیف پل اسناد و مدارکی را برای اثبات کلاهبرداری پروژه ترینوست خدمت شما ارائه می دهیم.

لینک زیر آدرس کیف پول شبکه TRC20 متعلق به شرکت ترین وست می باشد.

TRONSCAN | TRON BlockChain Explorer | 波场区块链浏览器

با بررسی لینک بالا درمی یابیم که مبالغی اکثرا بین 100 الی 200 دلار به این آدرس والت واریز می شود و سپس در مبالغ بین 10 الی 300 هزار دلار به آدرس والت زیر واریز می شود.

TJ1KzWJc4aVsQQMqhYzRHDpob7fhHkXxjH

همانطور که در عکس های بالا مشاهده می کنید مبالغ هنگفتی از کیف پول Deposit وبسایت به آدرس والت زیر منتقل می شود.
TJ1KzWJc4aVsQQMqhYzRHDpob7fhHkXxjH

با بررسی آدرس کیف پول‌ تتر ترینوست که در اختیار کاربران خود قرار داده است، می‌توان دریافت که همچنان افراد بسیاری در حال واریز دارایی‌های خود به این پروژه کلاهبرداری هستند. نکته جالب توجه اینکه در کیف پول تتر این پروژه که بر بستر شبکه ترون ایجاد شده، بیش از ۱.۴ میلیون دلار ذخیره شده است و همچنان نیز واریزها ادامه دارد.

ترین وست ادعا می کند که با سرمایه مردم در بازارهای جهانی ترید می کند، در صورتی که مدارک نشان دهنده این است که مبالغ واریز به هیچ بروکر یا صرافی واریز نشده و فقط بین کیف پول ها جابجا و مقدار کمی برای کاربران واریز می شود و وبسایت نیز استیمنت حساب های معاملاتی  را نیز در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

این پروژه قطعا یک پروژه پانزی است و با ادعاهای واهی نظیر معامله در بازارهای مالی و تکنولوژی بلاک چین اقدام به کلاهبرداری از ایرانیان می کند.

 

این پروژه مانند سایر پروژه‌های کلاهبرداری کاربران را تشویق به دعوت افراد جدید برای بقای سیستم خود می‌کند. این سیستم های هرمی سود کاربران قدیمی را با واریزی کاربران جدید پرداخت می‌کنند. این دست از پروژه‌ها تا زمانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که افراد جدید وارد سیستم شوند یا نفرات اصلی در نهایت تصمیم به جمع‌آوری پروژه بگیرند.
به عبارتی تنها نفرات اول در این نوع پروژه ها سود می‌کنند و سایر افراد در این قمار قطعا بازنده هستند؛ در خوش بینانه‌ترین حالت اولین نفرات این پروژه ها، سود اندکی کسب می کنند که البته به قیمت از دست رفتن دارایی سایر کاربران خواهد بود.

در بخش پروژه های اسکم آکادمی سیف پل به معرفی پروژه های کلاهبرداری و اسکم می پردازیم. امید است که اعضای باشگاه ایران سیف پل نه تنها دارنده کیف پول دیجیتالی ایمن و کارآمد باشند، بلکه در فضایی ایمن و با خیال آسوده با نور دانش و آگاهی مسیر را روشن  سازند و در حوزه پر زرق و برق ولی پر ریسک بازارهای مالی جهانی به فعالیت بپردازند


نکته قابل توجه بعدی کپی برداری انتهای سایت ترینوست از صرافی بایننس است. هیچگاه در یک پروژه معتبر شاهد چنین مواردی نخواهیم بود؛ زیرا یک شرکت معتبر به دنبال جلب اعتبار از طریق پلتفرم صرافی های دیگر نیست.


لطفا به این سوال فکر کنید و در ادامه متن زیر را بخوانید.
شما اگر بخواهید یک پروژه بزرگ کلاهبرداری راه بیاندازید چگونه مردم را به سمت خود جذب میکنید؟ 
آیا به آنها میگویید که من کلاهبردارم و میخواهم سرتان را کلاه بگذارم؟ 
یا با دادن وعده های توخالی آنها را جذب میکنید تا به شما اعتماد کنند؟ 
ساختار تمامی پروژه های کلاهبرداری دنیا به این صورت است که با وعده های شیرین و اعتمادسازی های جعلی مخاطب را به طمع می اندازند. 
در واقع دو عامل ترس و طمع است که شما را به دام خواهد انداخت. طمع اولین موردی است که با آن رو به رو خواهید شد؛ چراکه شما تا به شبکه ورود پیدا نکنید، ترسی از چیزی نخواهید داشت ولی با طمع و گذاشتن سرمایه این گوشت شماست که زیر دندان آنها خواهد رفت. مرحله بعدی که با آن رو به رو می شوید این است که چاره ای ندارید تا با دعوت کردن دیگران کاری کنید که اصل پولتان برگردد، تا زمانی هم که در این شبکه هستید از سمت کلاهبرداران شارژ می شوید تا فعالیت خودتان را حفظ کنید.

به طور مثال کمپانی با ادعای: "من صرافی دارم، توکن ایجاد کرده ام و در متاورس فعالیت خواهم داشت" کاری میکند که شما مانند یک قدیس به آن مطمئن باشید.
در حالت کلی این دسته از کلاهبرداران شما را به یک خواب زمستانی می برند تا به یکسری حقایق پی نبرید؛ بلند شدن از این خواب کار بسیار دشواری است، پس خوش شانس هستید که این مقاله را میخوانید.
افرادی که توجه به صحبت های دیگران ندارند و به توصیه ها گوش نمیکنند زمانی از خواب بیدار میشوند که مدیر عامل شرکت در سواحل مالدیو مشغول آب تنی با پول هایشان است. 
یکی از بزرگترین سیاست مداران جهان میگوید: "اگر شخصی با هدف اینکه میخواهد شما را ثروتمند کند به سمت شما آمد، شما وسیله ای برای ثروتمند شدن او هستید؛ در واقع او شخصی است که ثروتمند می شود نه شما."

 

چرا توکن تریکو ارزش فروش ندارد؟ 
توکن های بی پشتوانه در صرافی های غیر متمرکز  به دلیل عدم وجود نقدینگی قابلیت فروش ندارند.
تناقض:
هولدرهای تریکو نشان میدهد که 78 درصد این توکن در چهار والت ذخیره شده است، پس عرضه این توکن به طور کل دست تیم سازنده است. 
براساس گزارش SlowMist، بازار کریپتو به دلیل وجود هک های اتفاق افتاده بیش از 30 میلیارد دلار ضرر داشته است.
طبق آمار ثبتی در  مجموع 1101 هک ثبت شده است که  آمار موجود از سال 2019 تا اواسط 2021 را پوشش داده است، البته همچنان کلاهبرداران زیادی وجود دارند ولی تیم قدرتمند سیف پل دست آنها را رو خواهد کرد. 
در ادامه با روش های هرمی ترینوست بیشتر آشنا خواهیم شد.


حالت اول
 ابتدا باید 500 دلار سرمایه را در ربات ترینوست شارژ کرده و شروع به تیم سازی کنید، سپس 5 نفر را با مبالغ زیر وارد کنید:
1-    500 دلار
2-    500 دلار
3-    1000 دلار
4-    1000 دلار
5-    2000 دلار 
درآمد ماه اول از Rn 50 دلار خواهد شد. 


حالت دوم
اگر هرکدام از افرادی که دعوت کرده ایم 4 نفر را بیاورند، به طور مثال با این اعداد: 
1-    500 دلار
2-    500 دلار
3-    1000 دلار
4-    1000 دلار
مجموع سرمایه لول دوم 15000 دلار خواهد شد.
درآمد ماه دوم ما که 2 لول مجموعه داریم برابر 80 دلار است.


حالت سوم
اگر اعضای لول 2، هر کدام 3 نفر را با اعداد زیر بیاورند:
1-    500 دلار 
2-    500 دلار
3-    2000 دلار 
مجموع سرمایه های لول 3 ما 60000 دلار خواهد شد.
درآمد ماه سوم شما مساوی با 170 دلار خواهد بود و با پیشرفت یک لول دیگر به پلن حجمی دست پیدا خواهیم کرد. اگر اعضای لول 3 ما هر کدام 3 نفر را با ارقام زیر بیاورند:
1-    500 دلار 
2-    500 دلار 
3-    2000 دلار 
مجموع سرمایه های لول 4 ما 180000 دلار میشود.
پس درآمد ماه چهارم برابر با 1260 دلار خواهد بود. 
قانون پانزی و هرمی را بخاطر بیاورید! تمام چیزی که در این الگوریتم گفته شد درباره اسکم بودن پروژه ترینوست بود. 

متاورس ترینوست
متاورس ترینوست از فعالیت های جدید تیم ترینوست می باشد. متاورس دنیای جدید مجازی فضای جذاب و قابل توجهی برای سرمایه گذاران خواهد بود به طوری که حتی فیدبک ها و تست های ساده ای که تیم سازنده طراحی کرده را میتوانید در سایت خبری آن ببینید، یعنی از کل متاورس و پیشرفت های این تیم یک فیلم شبیه سازی شده مشاهده خواهید کرد. 

گیم
 تنها پروژه قدرتمند این تیم گیم است که با تلاش فراوان و زحمت تیم پرتلاش این پروژه یک بازی بسیار ساده است که برای شما قابل دانلود خواهد بود! ساخت این بازی توسط یک تیم مبتدی کمتر از یکسال زمان میبرد. 

NFT
یکی از اهداف تیم ترینوست فعالیت در زمینه NFT است که فقط درباره آن صحبت شده است ولی هیچ استارتی در رابطه با این پروژه تا به این لحظه خورده نشده است. 

 

 

نتیجه: این تیم با سرگرمی هایی که نام برده شد، سعی دارد تا توجه سرمایه گذاران را به سمت دیگری سوق بدهد و اجازه تفکر را از آنها سلب کند (خواب زمستانی). این تیم مدعی است که پرداخت هایش را با تتر هم انجام می دهد اما زمانی که اقدام به برداشت کنید با دلایل مختلفی از واریز تتر خودداری خواهد کرد.
 
 

 

تیم ایران سیف پل